کد خبر: ۶۳۷۴۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

وزیر کشور: انتخابات در ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی برگزار می‌شود

وزیر کشور با یادآوری اینکه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می شود، افزود: این انتخابات در ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی و در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار و در مجموع بیش از یک میلیون نفر در روند آن فعالیت می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

«عبدالرضا رحمانی فضلی» چهارشنبه شب در گفت و گویی تاکید کرد: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد و انتخابات به عنوان تجلی مشارکت مردم در سرنوشت کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،وی به آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات دوم اسفند ماه اشاره کرد و ادامه داد که انتخابات امر بسیار مهمی بوده و یکی از برکات انقلاب اسلامی است که به یمن و برکت امام و شهدا نصیب ایران شده است.

وزیر کشور: انتخابات در ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی برگزار می‌شود

وزیر کشور یادآورشد: از اردیبهشت ماه سال جاری با تاسیس ستاد انتخابات کشور، برنامه ها را برای انتخابات پیگیری کردیم، چرا که اقدام های زیادی باید انجام می شد تا در نهایت مردم در روز انتخابات که جمعه این هفته خواهد بود، سر صندوق های رأی حضور پیدا کنند.

رحمانی فضلی توضیح داد که چندین دستگاه به وزارت کشور در امر انتخابات کمک می کنند؛ از جمله صداوسیما، ثبت احوال، شورای نگهبان و هیات های نظارت که مجری امر انتخابات(وزارت کشور) همکاری بسیار خوبی با آنها دارد.

وزیر کشور گفت که انتخابات در قریب به ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار می شود و در مجموع بیش از یک میلیون نفر در روند برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه بر اساس مجموعه اقدام های انجام شده و با توکل بر خداوند، برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل داریم، ضمن دعوت از مردم برای حضور در انتخابات گفت: با توجه به تأکیدات رهبری معظم و رییس جمهور محترم، کم هزینه ترین و پر منفعت ترین اقدام مردم برای استقامت و مقاومت در برابر اقدامات دشمنان حضور در انتخابات است و هر بار که مردم در انتخابات حضور پرشور داشتند، برنامه های دشمنان نقش برآب شده است.

وزیر کشور ابرازامیدواری کرد که با حضور پرشور مردم در انتخابات روز جمعه این هفته، دل رهبری و ملت شاد شود و پاسخ قاطعانه ای به دشمنان ایران بدهیم.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

پیشتر جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور از رقابت بیش از ۷ هزار نفر برای ورود به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این انتخابات ۷ هزار و ۱۴۸ نفر برای ۲۹۰ کرسی نمایندگی در مجلس رقابت می‌کنند، به این ترتیب برای هر صندلی خانه ملت به‌ صورت میانگین ۲۴ نفر رقابت خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین