کد خبر: ۶۳۷۵۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

هشدار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مردم درباره ویروس کرونا

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مردم را به انجام مراقبت‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با توجه به تایید شدن فوت ۲ نفر در قم بر اثر این بیماری فراخواند.
آفتاب‌‌نیوز :

امروز چهارشنبه اخباری در رسانه‌ها مبنی بر ابتلای ۲ نفر در شهر قم به ویروس کرونا منتشر شد و متعاقب آن، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با تایید فوت این افراد بر اثر بیماری کرونا، بر ضرورت توجه مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی تاکید کرد.

محمدرضا قدیر اظهار داشت: ما شاهد یک پیک بیماری‌های تنفسی ظرف سه چهار روز اخیر بودیم و در این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند و در آزمایش‌های اولیه مشخص شد که این ۲ نفر از نظر کرونا مثبت هستند ولی هنوز نتیجه تست‌های ژنتیکی اعلام نشده است.

هشدار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مردم درباره ویروس کرونا

این، نخستین مورد مثبت از ابتلا به ویروس کرونا در کشور محسوب می‌شود که منجر به فوت ۲ نفر در شهر قم شده است.

در این پیوند، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه هنوز هیچ مورد مثبتی از این بیماری در استان اصفهان گزارش و تایید نشده است، از مردم خواست تا نسبت به رعایت بهداشت فردی و توصیه های پیشگیرانه در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

آرش نجیمی با بیان‌اینکه بیماری کرونا، قابل پیشگیری است، اظهار داشت: به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد. مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

نجیمی از افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، خواست تا در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

وی، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون را یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری خواند و تاکید کرد: زدن ماسک بر روی صورت به‌هیچ عنوان از اولویت‌های پیشگیری نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: قدرت سرایت بیماری کرونا زیاد اما شدت بیماری آن از آنفلوآنزای نوع اچ وان ان وان(H۱N۱) کمتر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان به‌صورت روزانه روند بیماری، کنترل و نظارت بر اجرای طرح‌های پیشگیرانه در باره کرونا را پیگیری و رصد می‌کنند و نتایج آن در ستاد استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منصور شیشه‌فروش افزود: اقدام‌های مراقبتی و رصدی در فرودگاه، ایستگاه‌های راه‌آهن، پایانه‌های مسافربری، آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها نیز در این زمینه انجام می‌شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

سیزدهم بهمن امسال یک مورد مشکوک ابتلاء به بیماری کرونا در اصفهان گزارش اما در فاصله کوتاهی از زمان انتشار خبر، ابتلای این فرد به کرونا، رد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین