کد خبر: ۶۳۷۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

قیمت طلا نزدیک به بالاترین رکورد ۷ ساله ایستاد

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر اقدامات محرک اقتصادی چین برای تعدیل پیامدهای منفی اپیدمی کرونا اندکی کاهش پیدا کرد اما همچنان نزدیک به بالاترین رکورد خود در هفت سال اخیر قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱۶۰۹ دلار و ۵۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۶۱۲ دلار و ۶۲ سنت پیش رفته بود که بالاترین رکورد از ۲۵ مارس سال ۲۰۱۳ بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۶۱۲ دلار و ۲۰ سنت ایستاد.

قیمت طلا نزدیک به بالاترین رکورد ۷ ساله ایستاد

بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر کاهش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و انتظارات برای اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی چین، اندکی صعود کردند.

کمیسیون سلامت استان هوبی چین اعلام کرد تا روز چهارشنبه ۳۴۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا وجود داشته که در مقایسه با ۱۶۹۳ مورد در روز سه شنبه کمتر بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، همان طور که بازار پیش‌بینی کرده بود، چین نرخ بهره وام دهی را به منظور حمایت از رشد اقتصادی در برابر اثرات منفی شیوع ویروس کرونا کاهش داد.

جزئیات نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هم نشان داد سیاستگذاران آمریکایی خوش بینی محتاطانه ای درباره امکان ثابت نگه داشتن نرخهای بهره در سال میلادی جاری دارند. با این حال به ریسکهای جدیدی که بر اثر شیوع ویروس کرونا ایجاد شده اند، اشاره کرده‌اند.

نرخهای بهره پایینتر به نفع طلا است زیرا هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را تقویت می کند.

دلار آمریکا که یک ارز مطمئن در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی به شمار می رود، از بالاترین رکورد سه سال اخیر که روز چهارشنبه به آن صعود کرده بود، عقب نشینی کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۷۳۵ دلار و ۹۰ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۱۸ دلار و ۳۴ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۹۹۸ دلار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین