کد خبر: ۶۳۷۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

توصیه انتخاباتی وزیر کشور به مردم

وزیر کشور با بیان اینکه رای دادن از ساعت ۱۲ شب به بعد به دلیل شروع روز دیگر غیرقانونی است از مردم خواست فردا (جمعه) اول وقت برای رای دادن به حوزه‌های راگیری مراجعه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سالن پشتیبانی الکترونیکی مستقر در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن به روز رای‌گیری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: اینجا محل فن آوری است. این دستگاه های الکترونیکی ۵۵ هزار شعبه در ۲۰۸ حوزه ۳۱ استان را لحظه ای رصد می کند. اگر در هر حوزه ای اشکالی پیش بیاید از اینجا نظارت و دستورات لازم داده می شود. در شمارش آرا هم مرتب منعکس می شود.

وی ادامه داد: با این مکانیسم در حوزه، احراز لحظه ای داریم امیدوارم در انتخابات بعدی هم به طور کامل داشته باشیم.

توصیه انتخاباتی وزیر کشور به مردم

وزیر کشور گفت: وزارت کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا)، هیات های اجرایی و نظارت تلاش می کنند تا فردا شاهد خلق حماسه باشکوهی باشیم.

رحمانی فضلی خطاب به مردم گفت: از مردم خواهش می کنم از اول وقت برای رای دادن مراجعه کنند. در انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان اعلام کرد ۱۲ شب به بعد روز دیگر است و اگر انتخابات صورت بگیرد غیرقانونی است که درست است.

ساعت ختم رای گیری را طوری اعلام می کنیم تا ۱۲ تمام شود.۶ هزار شعبه اخذ رای افزایش و آنچه وظیفه ما بود، انجام دادیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند سال جاری برگزار می شود. بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.

در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند. تعداد ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد، ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری به طور همزمان در روز دوم اسفند ماه برگزار می شود در مجموع حدود ۱۳ هزار و ۳۷۸ صندوق اخذ رای و ۱۱ میلیون برگ تعرفه در شعب اخذ رای استان تهران پیش بینی و توزیع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین