کد خبر: ۶۳۷۵۶۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

کانون ویروس کرونا استان قم است/ تمامی مسافرانی که به قم سفر کردند، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ابتلای دو نفر به ویروس کرونا در این شهرستان، تایید نمی شود.
آفتاب‌‌نیوز :

جلالی با اشاره به انتشار اخبار و شایعاتی درباره بستری شدن دو نفر و تشخیص ویروس کرونا در بیمارستان آیت الله روحانی شهرستان بابل گفت: این دو نفر (آقا و خانم) به دلیل مسافرت به یکی از استان‌های کشور که ویروس در آن مشاهده شده است، یکی با علائم شدید و دیگری خفیف با حال مناسب به بیمارستان مراجعه کردند که با توجه به حساسیت موضوع و نیز دستورالعمل وزارت بهداشت، در بیمارستان بستری و مورد آزمایش قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه تاکنون بر اساس آزمایشات به عمل آمده وجود ویروس در این دو نفر مشاهده نشده و بطور کامل وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا بسیار سریع از فرد بیمار به دو تا سه نفر در مدت چند ساعت و چند روز سرایت می‌کند، اما در ۹۸ درصد موارد، بهبودی کامل حاصل شده و وخیم نیست.

کانون ویروس کرونا استان قم است/ تمامی مسافرانی که به قم سفر کردند، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند

جلالی به علائم ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: این ویروس علائمی همانند سرماخوردگی و آنفلوانزا داشته که همراه با گلو درد، کوفتگی و بدن درد، تب، علائم تنفسی و سرفه‌های خشک است.

وی با بیان اینکه کانون اصلی این ویروس اکنون استان قم است، تاکید کرد: تمامی مسافرانی که اخیرا به استان قم سفر کردند و مسافرانی که از قم به مازندران سفر می‌کنند، برای چکاپ حتما و سریعا به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

جلالی به مردم مازندران توصیه کرد: از دست دادن با هر فرد بیمار و روبوسی کردن خودداری کرده و دست‌های خود را به طور مداوم به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه شستشو دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین