کد خبر: ۶۳۷۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶

وزیر کشور: انتخابات در کمال صحت و امنیت برگزار می‌شود

وزیر کشور گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای خبرگان رهبری در کمال صحت، سلامت، امنیت و دقت برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا رحمانی فضلی روز جمعه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات و محل اخذ رای در جمع خبرنگاران افزود: با تشکر از همکاری همه دست اندرکاران انتخابات امیدواریم با حضور خوب مردم حماسه دیگری خلق کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: مردم در سایه امنیت امروز با حضور در صندوق‌های رای، با استفامت وظیفه خود را برابر خون شهدا انجام می‌دهند.

وزیر کشور: انتخابات در کمال صحت و امنیت برگزار می‌شود

رحمانی فضلی انتخابات را گام بلندی برای رسیدن به اهداف انقلاب و امام دانست و تصریح کرد: همه همکاران شعبه ها انتخابات را در کمال صحت، سلامت، دقت و امن برگزار می کنند.

وزیر کشور از مردم خواست در ۱۰ ساعت قانونی تعیین شده، سر صندوق بروند و همچنین خاطرنشان کرد: ناگزیریم ساعت ۱۲ شب با بستن صندوق‌های رای، شمارش آرا را داشته باشیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه دوم اسفند برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی برای ۲۰۸ حوزه انتخابیه و ۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، قم، فارس، خراسان شمالی و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.

در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند. تعداد ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد، ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری به طور همزمان در روز دوم اسفند ماه برگزار می شود در مجموع حدود ۱۳ هزار و ۳۷۸ صندوق اخذ رای و ۱۱ میلیون برگ تعرفه در شعب اخذ رای استان تهران پیش بینی و توزیع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین