کد خبر: ۶۳۷۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

کشف کارخانه زیرزمینیِ سیگار تقلبی در اسپانیا

پلیس اسپانیا از نجات دادن شش کارگر گرفتار در یک کارخانه زیرزمینیِ سیگار تقلبی واقع در یک پناهگاه چهار متری در زیر زمین خبر داد که دچار تنگی نفس شدید شده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته مقامات اسپانیایی و اروپایی این نخستین کارخانه تولید فرآورده‌های دخانی تقلبی و زیر زمینی است که در اتحادیه اروپا کشف شده است.

پلیس، این کارخانه را در زیر چند اصطبل در نزدیکی "موران"، یک شهر کوهستانی در استان جنوبی مالاگا کشف کرد.

طبق اعلام مقامات، این مجموعه با تولید بیش از ۳۵۰۰ سیگار در ساعت، دارای چندین محوطه مسکونی و تخت‌خواب بوده است.

کشف کارخانه زیرزمینیِ سیگار تقلبی در اسپانیا

در بیانیه پلیس اسپانیا آمده است هنگامی که مأموران وارد این کارخانه مخفی شدند، شش کارگر را در آنجا پیدا کردند که با مشکلات جدیِ تنفسی روبرو بودند، زیرا منبع گاز ژنراتوری که برای پمپ کردن هوا به داخل مخزن استفاده می‌شد، تمام شده بود.

پلیس ۲۰ فرد مظنون به اجرای این عملیات را در اوایل ۱۳ فوریه دستگیر کرده بود اما هیچ یک از آن‌ها ذکر نکرده بود که شش کارگر اوکراینی هنوز در داخل این کارخانه محبوس‌اند و آن‌ها را بدون هیچ اطلاعی رها کرده بودند.

این کارگران به محض این که متوجه کمبود هوا می‌شوند، شروع به فریاد زدن و کوبیدن به کانتینرها می‌کنند اما با توجه به عایق‌بندیِ صوتی فضا و محیط بسته آن، ماموران صدای آن‌ها را نمی‌شنوند.

تا عصر روز گذشته ماموران موفق به کشف این کارخانه زیرزمینی شده و زمانی که از یک لیفتراک برای جابه‌جایی کانتینرهایی که درِ ورودی را پنهان می‌کردند، استفاده کردند، کارگران محبوس شده را نیز پیدا کردند.

در میان دستگیر شدگان یک تبعه ۳۰ ساله انگلیسی نیز حضور داشته که تحت تعقیب مقامات انگلیس بوده است. این فرد زمانی که به جرم قاچاق مواد مخدر زندانی شده با فرار از زندان دوباره تحت تعقیب قضایی قرار گرفته بود.

گمان می‌رود این گروه خلافکار به فروش و توزیع سیگار در بازار سیاه اروپا مبادرت داشته‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، در بخشی از این عملیات، پلیس اسپانیا ۱۵۳ هزار بسته سیگار و هم‌چنین مقداری رزین حشیش و ماری‌جوانا کشف و ضبط کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین