کد خبر: ۶۳۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۲
در دیدار زیباری و متکی

عراق خواستار ادامه مذاکرات ایران و آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عراق خواستار ادامه مذاکرات ایران و آمریکا شد. بنا بر اعلام اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «هوشیار زیباری» وزیر خارجه عراق روند مذاكرات سه جانبه ایران، آمریكا و عراق را مثبت ارزیابی و خواستار ادامه آن شد.

در دیدار امروز وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت امنیت عراق برای منطقه و ایران، گفت: «‌مذاكرات سه جانبه ایران، آمریكا و عراق نیز به منظور حمایت از دولت عراق و ساختار قانونی موجود در این كشور و با هدف افزایش امنیت در عراق صورت گرفت».

متكی سرنخ ناامنی‌های عراق را ناشی از رویكردهای نامناسب عوامل فرامنطقه‌ای دانست و به همین مناسبت برگزاری اجلاس وزرای خارجه همسایگان عراق را ضروری و مفید ارزیابی كرد. وی در ادامه هدف آمریكا از طرح بین‌المللی كردن مسئله عراق و فلسطین را فرار از مسئولیت خواند و اظهار داشت: «طرح همكاری‌های ایران، عراق، تركیه و سوریه در چارچوب اجلاس همسایگان و همكاری‌های جمعی می‌تواند در تقویت امنیت منطقه‌ای موثر باشد».

وزیر امور خارجه كشورمان تاکید کرد:‌ «مشكل عراق باید در داخل عراق و توسط مردم عراق حل و فصل شود».

متكی در پایان از همتای خود خواست تا مساعی لازم برای آزادی دیپلمات‌های اسیر و همچنین ایرانیان زندانی در عراق انجام شود.

زیباری نیز از افتتاح كنسولگری‌ها به عنوان ابزار موثر در توسعه مناسبات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یاد كرد و گفت: تلاش برای آزادی زندانیان ایرانی به ویژه دیپلمات‌های اسیر ایرانی، همواره مورد اهتمام دولتمردان عراق بوده و امیدواریم این مهم هر چه زودتر تحقق یابد.

وی فائق آمدن بر گروه‌های مسلح در عراق را بهترین راه برای دستیابی به امنیت در عراق ذكر كرد و برخورد با همه گروه‌های تروریستی را سیاست اصولی دولت عراق معرفی كرد.

گفتنی است در این دیدار متكي از همتاي خود خواست تا مساعي لازم براي آزادي ديپلمات‌هاي اسير و همچنين ايرانيان زنداني در عراق انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین