کد خبر: ۶۳۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۷

توصیه‌های محرمانه برای آرام کردن عراق

آفتاب‌‌نیوز :  کمیته کارشناسی همكاری امنیتی عراق و كشورهای همسایه در جریان جلسه هفته گذشته خود توصیه‌هایی به دولت نوری مالکی کرد. این توصیه‌ها پس از یک هفته توسط روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات افشا شده‌اند. 

به موجب توصیه‌های این گروه تلاش برای توقف هر گونه حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح، اجرای توافقنامه‌های امنیتی دو جانبه میان عراق و كشورهای همجوار، سرعت بخشی به روند مبادله‌ی اطلاعات امنیتی در مورد گروه‌های تروریستی و هماهنگی میان تشكیلات امنیتی عراق و همسایگانش به عنوان راه‌کارهای بازگشت آرامش به عراق معرفی شده‌اند. 

در بخشی از توصیه‌های این گروه آمده است: كنترل مرزها به عنوان مسوولیت مشترك عراق و كشورهای همجوار و مبارزه با تروریسم و جلوگیری از رخنه‌ی جنگجویان و قاچاق اسلحه به کاهش خشونت‌ها در عراق منجر خواهد شد. 

به نوشسته الحیات در همین راستا قرار است تا ماه آینده نشستی برای كارشناسان مرزی برگزار، و ارتباط مستقیم و مستمر میان دستگاه‌های امنیتی عراق و كشورهای همجوار برقرار شود. 

از دیگر موارد توصیه شده می‌توان به عدم تشویق به خشونت و تكفیر دیگران، جانبداری نكردن از یك گروه ضد گروه مقابل، تشویق طرف‌های عراقی به شركت در فرایند سیاسی جاری در عراق و حل و فصل اختلافات با سازوكار سیاسی، اشاره کرد.
مقاماتی از عراق و كشورهای همجوار، به همراه مصر و بحرین به جز عربستان در این اجلاس شركت داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین