کد خبر: ۶۳۸۰۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

ورود ملخ‌های مهاجم با قامت جدید به ایران

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ملخ‌های که اکنون به استان‌های بوشهر، هرمزگان و جنوب فارس هجوم آورده‌اند، ملخ‌های صحرایی هستند که با کمک شرایط فیزیولوژیکی بدن خود تغییر رنگ داده و هم رنگ ملخ‌های بومی کشور شده‌اند.
ورود ملخ‌های مهاجم با قامت جدید به ایران
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا میر با بیان اینکه ملخ‌های صحرایی مهاجم در شرایط مختلف امکان تغییر رنگ دارند، اظهار کرد: وضعیت فیزیولوژی بدن ملخ‌های صحرایی به آن‌ها اجاز می‌دهد تغییر رنگ داده و از زرد به خاکی و گاهی صورتی تبدیل شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ملخ‌های صحرایی مهاجم تغییر رنگ داده و هم رنگ ملخ‌های بومی کشور ما خاکی رنگ شده‌اند.

میر با تاکید بر اینکه فاز جدید تهاجم از شنبه هفته جاری آغاز شده است، افزود: شنبه هفته جاری اولین دسته‌جات ملخ‌های صحرایی در فاز جدید از کشور عربستان و دریایی سرخ وارد ایران شده‌اند.

وی اضافه کرد: دستجات ملخ‌ها استان‌های بوشهر، هرمزگان و جنوب فارس را آلوده کرده و اکنون مبارزه با آن‌ها در 7 هزار و 500 هکتار در حال انجام است.

میر با اشاره به تراکم بالای ملخ‌های مهاجم در فاز جدید تهاجم، گفت: تراکم بالای ملخ‌های مهاجم در فاز جدید می‌طلبد مبارزه به صورتی جدی‌تر انجام شود، البته با توجه به تجربه سال‌ گذشته آمادگی لازم برای مبارزه وجود دارد.

وی پیش‌بینی کرد ریزش دستجات ملخ‌های مهاجم تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه داشته و سطح مبارزه به سطح یک میلیون هکتار برسد.

میر درباره آخرین وضعیت تامین اعتبار مالی مورد نیاز برای مبارزه با هجوم جدید ملخ‌های صحرایی، اظهار کرد: از مرداد ماه سال‌جاری نامه‌نگاری برای دریافت اعتبار با دستگاه‌های مربوطه انجام شده و موفق به دریافت 20 میلیارد تومان شده‌ایم.

وی تصریح کرد: این میزان اعتبار برای شروع مبارزه کافی است، اما برای ادامه آن نیاز به اعتبار بیشتری داریم.

میر یکی از مشکلات اصلی این سازمان برای مبارزه را نبود خودروهای شاسی‌‌بلند عنوان کرد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سازمان حفظ نباتات با کمبود خودروی شاسی‌بلند روبه‌رو هستیم.

میر از دستگاه‌های نظامی درخواست کرد که با توجه به جدی بودن خطر فاز جدید هجوم ملخ‌های صحرایی، مانند سال گذشته در تامین تجهیزات از جمله خودروهای مناسب با سازمان حفظ نباتات همکاری داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
0
4
هردم از این باغ بری میرسد! خدایا ما چه گناهی کردیم که تو ایران به دنیا اومدیم!
دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
0
0
اقای ظریف از دیپلماسی فقط قاقاه خندیدن را بلده
چرا وزارت امور خانه از کشوری که منشا هجوم به ایران هستند شکایت نمیکنه که اقدامات پیشگیرانه انجام نداده و هر ساله شاهد همین بساطیم
والا هر روز منابع کشور ما توسط خارجی ها به بهانه مختلف به دلیل همین ی مسئولین از دست میره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین