کد خبر: ۶۳۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
وزیر دفاع خبر داد:

نقش آمریکا در انفجارهای عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ‌وزیر دفاع كشورمان از نقش آمریكا در هدایت انفجارهای عراق بویژه بغداد، پرده برداشت.

به گزارش اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار مصطفی محمد نجار وزیر دفاع كشورمان كه در نشست ماهانه اعضای كمیته دیپلماسی دفاعی وزارت دفاع سخن می‌گفت، با رد اتهامات اخیر رئیس جمهور آمریكا مبنی بر قاچاق اسلحه به عراق توسط ایران اظهار داشت: بوش فرافكنی می‌كند، اطلاعات ما نشان می‌دهد آمریكا بصورت محرمانه گروه‌های تروریستی را در عراق حمایت كرده و انفجارها در این كشور بویژه در بغداد را در سطح خاصی مدیریت می‌كند. 

وی تأكید كرد: جمهوری اسلامی ایران، امنیت عراق را به عنوان یك كشور مسلمان و همسایه، امنیت ایران تلقی می‌كند و معتقد است عراق امن، یكپارچه و متحد می‌تواند عامل مهمی در ثبات و امنیت منطقه باشد. 

وزیر دفاع با اشاره به تلاش‌های كشورمان برای تقویت صلح، ثبات و امنیت در عراق تصریح كرد: خروج اشغالگران و توقف پشتیبانی آنان از گروه‌های تروریستی، تنها راه ایجاد آرامش و ثبات در عراق است. 

نجار افزود: رفاه، امنیت، پیشرفت و توسعه در سایه دولت مستقل و مردمی در عراق و روابط حسنه با كشورهای همسایه تحقق خواهد یافت. 

وی تاكید كرد: هیئت حاكمه آمریكا از كاهش تنش و ایجاد آرامش در عراق و منطقه نگرانند زیرا ادامه حضور آنان در عراق و منطقه را زیر سؤال خواهد برد. 

وزیر دفاع با بیان اینكه سیاست‌ راهبردی و غیر قابل تغییر ایران، تقویت و گسترش روابط با كشورهای منطقه بویژه كشورهای همسایه است، گفت: در چارچوب این سیاست اجازه نخواهیم داد آمریكا و اسرائیل در روابط میان ایران و كشورهای منطقه تنش ایجاد كنند. 

نجار از گسترش روابط دفاعی و امنیتی با كشورهای منطقه بعنوان یكی از اركان اصلی دیپلماسی دفاعی كشورمان یاد كرد و افزود: امروز با اكثر كشورهای جهان روابط بسیار مطلوب دفاعی و امنیتی داریم و درصدد هستیم این روابط را بیش از پیش گسترش دهیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین