کد خبر: ۶۳۸۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

ضدعفونی خیابان‌های رشت برای مقابله با کرونا

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و ایمنی رشت گفت: ۱۴ ایستگاه آتش نشانی شهرستان رشت در حال آماده باش کامل هستند و هر شب برای مقابله با کرونا ویروس عملیات ضدعفونی مکان های عمومی رشت را انجام می‌دهند.
ضدعفونی خیابان‌های رشت برای مقابله با کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

شهرام مومنی گفت: برای مقابله با کرونا ویروس اماکن عمومی، ایستگاه های اتوبوس، دستگاه‌های خودپرداز، مبلمان شهری و ... ضدعفونی می‌شوند.

وی افزود: این موادی که همکاران ما برای ضدعفونی در حال استفاده هستند، سمی نیستند و از مخلوطی نظیر آب، وایتکس و الکل تهیه می‌شوند.

مومنی خاطرنشان کرد: آتش نشانی رشت برای پاکسازی شهر رشت هر شب ساعت 11 محلول ضد عفونی کننده شامل یک لیتر وایتکس، یک لیتر الکل، و 15 لیتر آب سرد را در مخازن برای سم پاشی ایستگاه های اتوبوس و نیمکت های شهری استفاده می کند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با بیان اینکه مواد ضدعفونی کننده‌ای که استفاده می‌شود اصلا خطرناک نیستند و شهروندان اصلا به شایعات توجه نکنند.

وی افزود: دلیل استفاده از این مواد در شب این است که خیابان‌ها خلوت‌تر هستند و مردم تردد کمتری دارند، بنابراین انجام خدمات سریعتر صورت می‌گیرد.

مومنی گفت: برای شستشوی اتوبوس‌های درون شهری نیز از موادضدعفونی کننده استفاده می‌شود و انجام این امر طبق نشست هایی که با امور بهداشت استان داشتیم منجر به پیشگیری از ویروس خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر ۱۴ ایستگاه آتش نشانی رشت در حال آماده‌باش کامل هستند، گفت: این ایستگاه ها به علاوه ایستگاه مرکزی رشت موظف هستند عملیات ضدعفونی مکان های عمومی را انجام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین