کد خبر: ۶۳۸۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

دو مورد مشکوک کرونا در گناباد شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: دو بیمار مشکوک به ابتلای بیماری کرونا در این شهرستان شناسایی و نمونه‌های آزمایش طبی آنها برای بررسی دقیق به تهران ارسال شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

جواد باذلی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران این بیماران را یک طلبه که اخیرا از استان البرز و یک از دانشجوی قمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد که از قم به این خراسان رضوی سفر کرده معرفی و بیان کرد: آنها بخاطر علائم شبیه کرونا تحت درمان قرار گرفته و پس از مدتی قرنطینه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین آموزشهای کاربردی لازم و مخوثر برای پیشگیری از بیماری به افراد ترخیص شده و اطرافیانشان داده شده است.

دو مورد مشکوک کرونا در گناباد شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد همچنین دوره پیک بیماری آنفلوانزای نوع B را مشابه علائم کرونا اعلام و بیان کرد: افراد مشکوک به بیماری کرونا بطور دقیق معاینه شده و اگر در گناباد ابتلای به آن در فردی ثابت شود بلافاصله در بیمارستان علامه بهلول گنابادی قرنطینه شده و تحت درمان قرار می‌گیرند. 

وی گفت: افراد دارای علائم مشکوک به کرونا با حال عمومی مساعد نیز در منزل قرنطینه شده و تحت مراقبت لازم خواهند بود.

باذلی افزود: کمتیه دانشگاهی پیشگیری از کرونا به منظور سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی فعالیتهای پیشگیرانه از هفته پیش در گناباد تشکیل شده است. همچنین دو بخش با امکانات و تجهیزات لازم و ایزوله کامل با گنجایش ۶۰ تخت بیمارستانی و نیز شش تحت آی.سی.یو  به همین منظور در بیمارستان علامه بهلول گناباد در نظر گرفته شدهاند. 

وی ادامه داد: تجهیزات بهداشتی لازم شامل ماسک و ژل ضدعفونی هم برای پیشگیری به میزان لازم خریداری و ذخیره شده تا در مواقع لزوم توزیع شوند. برای خدمات بهداشتی درمانی بهتر به مردم همچنین مرخصی کادر پزشکی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی در شهرستانهای گناباد و بجستان لغو شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در ادامه همچنین مخالفت خود را با تعطیلی مدارس و دانشگاهها در این منطقه اعلام و بیان کرد: تنها مدارس و واحدهای آموزشی در مناطقی که نمونه مثبت بیماری کرونا در آنها مشاهده شده تعطیل شوند.

وی گفت: اعزام دو کاروان زیارتی از گناباد به قم متوقف شد و تا اطلاع ثانوی چنین فعالیتهایی انجام نمی‌شود. همچنین در قالب مذاکراتی با امام جمعه گناباد و مسوولان ذیربط پیشنهاد تعطیلی نمازجمعه این هفته در شهرستانهای گناباد و بجستان با هدف جلوگیری از اشاعه بیماری کرونا داده شد.

باذلی همچنین تاکید کرد: با اقداماتی مانند شستشوی مرتب و صحیح دستها و پرهیز از دست دادن و روبوسی برا احوالپرسی تا ۹۴ درصد از انتقال و اشاعه ویروی کرونا جلوگیری می‌شود. 

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت‌الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۵ پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم در شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی است. ۱۴۰ هزار نفر جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین