کد خبر: ۶۳۸۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور: برای شکست کرونا در کنار وزارت بهداشت هستیم

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با صدور پیامی فرارسیدن 8 اسفندماه روز بسیج جامعه پزشکی را گرامی داشت. هشتم اسفند، سالروز بمباران شیمیایی بیمارستان فاطمه زهرا (س) در عملیات والفجر ۸ است که روز ملی بسیج جامعه پزشکی نامگذاری شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

در متن پیام گرامی‌داشت روز بسیج جامعه پزشکی دکتر ابراهیم متولیان آمده است: «هدف از تأسیس بسیج جامعه پزشکی، دستیابی به آرمان‌های امام (ره) ‏و ‏منویات مقام معظم رهبری است؛ بنابراین برخورداری از نیروهای ‏متعهد، متخصص، کارآمد و ولایتمدار سازمانی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

نقش بسیج جامعه پزشکی، نظارت فعال و روشنگرانه در پایش و حراست از ‏آرمان‌های انقلاب اسلامی است. در اصل رسالت این سازمان، گسترش و اشاعه تفکر دینی، ایثار، جهاد، شهادت و فرهنگ بسیجی در جامعه پزشکی است. ‏

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور: برای شکست کرونا در کنار وزارت بهداشت هستیم

ازجمله اهداف کلان سازمان بسیج جامعه پزشکی می‌توان به گسترش ارزش‌های اسلامی و فرهنگ بسیج و اخلاق پزشکی ‏در دانشگاه‌ها و جامعه ‏پزشکی ‏کشور، تبیین نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس، ترویج و ارتقاء اخلاق پزشکی، ‏آموزش و اطلاع‌رسانی و خدمات فرهنگی، ‏تقویت، ‏سازمان‌دهی و ارتقاء توانمندی‌های گروه‌های اضطراری بسیج جامعه ‏پزشکی، تقویت و توسعه ‏سازمان بسیج جامعه پزشکی، افزایش ‏انگیزه ‏و کارآیی مدیران بسیج جامعه پزشکی اشاره کرد. ‏پزشکان و پرستاران بسیجی همواره با رشادت و فداکاری در میدان های خدمت رسانی حضوری پررنگ داشته اند . روزهای دفاع مقدس از میهن اسلامی یادآور خاطرات از جان گذشتگی های بزرگمردان و شیرزنان جامعه پزشکی در جبهه های حق علیه باطل است و اینک نیز در دوران پس از جنگ خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار سرلوحه کار بسیجیان جامعه پزشکی قرار گرفته است.

8 اسفندماه در واقع روز ارج نهادن به این دلاوری هاست و بهانه ای است برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان والامقام جامعه پزشکی که با نثار جان خود در راه خدمت به این مرز و بوم تا همیشه در دل تاریخ پرافتخار ایران اسلامی نامشان و راهشان جاودانه شد.

در بخش دیگری از این پیام با توجه به شرایط دشوار این روزهای کشور و شیوع گسترده ویروس کووید 19، آمده است: امروز که کرونا ویروس هم وطنانمان را به رنج انداخته و دل جامعه پزشکی کشور را بی قرار ساخته تا بار دیگر حماسه ای از جنس حضور و از خودگذشتگی همانند آن چه در مقابله با وبا و طاعون و آنفلوآنزا و بسیاری دیگر از بیماری هایی از این قبیل دیده شد، بیافرینند، بسیج جامعه پزشکی کشور نیز همانگونه که در روزهای گذشته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح و از طریق دستورالعمل های اجرایی به مسئولین این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شد، برای پیمودن این مسیر دشوار بار دیگر آمادگی همه جانبه خود را در مواردی از قبیل اعزام نیرو و کادر درمانی موردنیاز از نقاط مختلف کشور به مناطق درگیر با کرونا ویروس،ایجاد بیمارستان های صحرایی در نقاط هدف، ویزیت رایگان در نقاط محروم و ارائه آموزش های لازم درجهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری شایع و ... اعلام می کند.

در پایان؛ اینجانب با آرزوی پایان یافتن شیوع بیماری کرونا و بهبود هم وطنان عزیزمان ، ضمن پاسداشت تمامی رشادت ها و از خودگذشتگی های دریادلان بسیج جامعه پزشکی، فرارسیدن 8 اسفندماه را تبریک عرض نموده و توفیق خدمت خالصانه و عمری باعزت را از درگاه ایزدمنان برای همه بسیجیان جامعه پزشکی مسئلت می نمایم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین