کد خبر: ۶۳۸۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

آخرین وضعیت سیلاب در چهارمحال و بختیاری

وجود یک سامانه بارشی قوی در چهارمحال و بختیاری در روز دوشنبه پنجم اسفندماه علاوه بر بارش های مطلوب باعث بروز برخی از خسارتها در حوزه کشاورزی و زیرساختی شده است اما این خسارتها چندان چشمگیر نبوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت بارش‌های دو روز گذشته در استان گفت:در بارش‌های اخیر راه‌های ارتباطی ۳۰ روستای شهرستان کوهرنگ بسته شده است.

مرتضی زمان‌پور روز چهارشنبه تاکید کرد: از این تعداد ۱۵ روستا مربوط به دهستان موگویی بخش مرکزی است و ۱۵ روستا در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ قرار دارد.

آخرین وضعیت سیلاب در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: هم‌اکنون بارش باران در شهرستان کوهرنگ فروکش کرده است و در گردنه‌های سخت‌گذر چری و شاه‌منصوری برف می‌بارد، اما تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

زمان‌پور تصریح کرد: به‌دنبال شدت بارش‌های دو روز گذشته در چهارمحال و بختیاری جاده ارتباطی بازفت کوهرنگ به اندیکا و مسجد سلیمان در محل شیمبار (شیرین‌بهار) خوزستان آب‌گرفتگی داشته و مسدود است.

وی یادآور شد: با تلاش بی‌وقفه گروه‌های امدادی و نیروهای راهداری و با توجه به فرونشست باران عملیات بازگشایی این محور ارتباطی به‌زودی انجام خواهد شد.

آخرین وضعیت سیلاب در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به شدت بارش‌ها در سه‌شنبه شب و آب‌گرفتگی چمن‌گُلی بازفت ۱۲ خانوار خانه‌های خود را تخلیه و در مناطق امن اسکان پیدا کردند.

وی گفت: هم‌اینک بقیه جاده‌های شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری باز و تردد خودرو در آن‌ها جاری و روان است.

زمان‌پور به وارد شدن خسارت‌هایی به بخش‌های زیربنایی و روبنایی، زمین‌های کشاورزی، تاسیسات آب و برق و همچنین خانه‌های مسکونی در این بارش‌ها اشاره و تاکید کرد: هم‌اینک گروه‌هایی از جمعیت هلال احمر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حال برآورد و تهیه گزارش میزان خسارت‌ها هستند.

ارزیابی خسارت‌های ناشی از بارش چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ارزیابی خسارت‌های وارد شده به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان ناشی از بارش‌های سامانه اخیر در استان آغاز شده است.

ذبیح‌الله غریب روز چهارشنبه تصریح کرد: بارش‌های پرقدرت دو روز گذشته در استان باعث وارد شدن خسارت به زمین‌های کشاورزی، مزرعه‌های پرورش ماهی و تاسیسات زیربنایی و روبنایی بخش‌های مخلتف کشاورزی شهرستان‌های کوهرنگ، کیار و اردل شد.

ارزیابی خسارت‌های ناشی از بارش چهارمحال و بختیاری آغاز شدوی یادآور شد: بیشترین خسارت‌های وارد شده بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن در این بارش‌ها مربوط به بخش بازفت شهرستان کوهرنگ بوده است.

غریب تاکید کرد: هم‌اینک گروه‌های ارزیاب وارد میدان شده تا میزان خسارت‌های وارد شده به بخش‌های کشاورزی، باغ‌ها، مزرعه‌های پرورش ماهی، امور عشایر، مرتع‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر زیرمجموعه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی در شهرستان‌های کوهرنگ، کیار و اردل را برآورد کنند.

وی اظهار داشت: سعی می‌شود تا با تسریع در روند ارزیابی، میزان خسارت‌های وارد شده در این بارش‌ها تا روز شنبه هفته آینده برآورد و اعلام شود.

جاده ۵ روستای اردل بسته است

فرماندار اردل نیز گفت: جاده ارتباطی ۵ روستای سخت‌گذر این شهرستان بسته است.

آخرین وضعیت سیلاب در چهارمحال و بختیاری

محمودی کیانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: قطعی برق شهر دشتک و بخش میان‌کوه شهرستان اردل برطرف و جریان آن وصل شده است.

وی افزود: خسارت‌های بارش‌های دو روز گذشته در شهرستان اردل قابل توجه نبوده اما گزارش ارزیابی آن در حال تهیه و تدوین است.

کیانی تاکید کرد: جاده روستای لندی از توابع شهرستان اردل که دیشب به‌علت بارش‌ها بسته شده بود اکنون با تلاش نیروهای امدای و راهداری بازگشایی شده و تردد در آن برقرار است.

در پی وقوع سیلاب روز سه‌شنبه در شهرستان کوهرنگ اهالی ۸ روستای این شهرستان خروج اضطراری داده و در مکان امن ساکن شده‌اند.

شهرستان کوهرنگ از مناطق برف‌گیر استان چهارمحال و بختیاری در ۹۰ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بارش‌ها تا اواسط امروز چهارشنبه در این استان تداوم دارد و برای شهرستان کوهرنگ بیش از ۲۰۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین