کد خبر: ۶۳۸۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷

واکنش تل‌آویو به اظهارات برنی سندرز

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اظهارات نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص بازگرداندن سفارت آمریکا به تل‌آویو واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اظهارات روز گذشته برنی سندر، نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد و گفت: اظهارات سندرز "شوکه‌کننده و تکان دهنده" است.

وی در ادامه افزود: "به نظر من دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اقدام مهمی را اتخاذ کرد. او این واقعیت را که قدس پایتخت مردم یهود و پایتخت اسرائیل است را به رسمیت شناخت".

واکنش تل‌آویو به اظهارات برنی سندرز

کاتس همچنین گفت: ما در فرآیندهای داخلی آمریکا که یک دموکراسی قوی است، دخالت نمی‌کنیم. این اظهارات برنی سندرز که پیشینه‌ای یهودی دارد، در نوع خود دومین بار است که علیه عقاید یهودی ایراد می‌شود.

برنی سندرز پیشتر در جریان تازه‌ترین مناظره تلویزیونی دموکرات‌ها در شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، را یک شخص "مرتجع" و "نژادپرست" خواند و احتمال بازگرداندن سفارت آمریکا از بیت‌المقدس به تل آویو را مطرح کرد.

این سیاستمدار مستقل و چپگرا که برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۲۰ تلاش می‌کند، اخیرا اعلام کرده بود که در نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل ( آیپک) که قرار است هفته آینده در واشنگتن برگزار شود، شرکت نخواهد کرد. او نشست آیپک که از آن به عنوان بزرگ‌ترین گروه لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا یاد می‌شود را جایگاهی برای ابراز افکار "متعصبانه" خوانده بود.

سناتور سندرز در مناظره شب سه شنبه (۲۶ فوریه) با اشاره به این که خودش یک یهودیست و به این مساله افتخار می‌کند و این که در گذشته چند ماه در اسرائیل زندگی کرده گفت: "غم انگیز است که بنیامین نتانیاهو به عنوان یک مرتجع و نژاد پرست اسرائیل را اداره می‌کند."

او تاکید کرد که در صورت راهیابی به کاخ سفید، گزینه بازگرداندن سفارت آمریکا از بیت‌المقدس به تل آویو را بررسی می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری آمریکا، در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت "اسرائیل" به رسمیت شناخت و در ماه مه سال ۲۰۱۸ سفارت آمریکا را به بیت‌المقدس منتقل کرد؛ اقدامی که با واکنش شدید فلسطینی‌ها مواجه شد و باعث اعتراضات زیادی در برخی کشورهای عربی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین