کد خبر: ۶۳۸۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳

دانشگاه علامه طباطبایی، پیگیر وضعیت بازداشت ضیاء نبوی

معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، با تایید خبر بازداشت ضیاء نبوی می‌گوید: دانشگاه پیگیر وضعیت این دانشجوی بازداشتی است.
آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا کانال تلگرامی انجمن‌های اسلامی دانشجویان متحد از بازداشت ضیاء نبوی، دانشجوی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی خبر داد. براساس این گزارش این دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی در منزل خود، پس از تفتیش و ضبط وسایل شخصی خود بازداشت شده‌است.

حالا وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی می‌گوید: دانشگاه پیگیر وضعیت بازداشت آقای نبوی است. ما امیدواریم با تعاملاتی که وجود دارد این موضوع حل شود. اما از آنجا که ایشان روز گذشته بازداشت شده‌اند، ممکن است پروسه آزادی او زمان ببرد.

معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی در پاسخ به این پرسش که او توسط چه نهادی بازداشت شده، می‌گوید: نهاد بازداشت کننده ضابط قضایی است لذا ما نیز از طرف دانشگاه در تلاشیم که کمک حقوقی هم بکنیم.

او همچنین خبر می‌دهد که پرونده ضیاء نبوی در دادسرای شهید مقدس است.

نبوی پس از حوادث سال ۸۸ بازداشت و در سال ۹۶ پس از تحمل هشت سال و نیم زندان آزاد شده بود.

علاوه‌بر این در هفته اخیر امیرحسین علی بخشی، دانشجوی دانشگاه تهران و علی حقیقت جوان، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت نیز بازداشت شده‌اند.

پیش از این بهاره هدایت از فعالان دانشجویی نیز بازداشت و بعد از ۹ روز آزاد شده بود. سخنگوی قوه قضاییه امروز گفته، به جز مواردی که بازداشت متهم ضرورت دارد، باید از صدور قرار منتهی به بازداشت اجتناب‌ شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین