کد خبر: ۶۳۸۹۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

اعمال تغییر و تحولات جدید در بازارهای فرابورس

برای نخستین بار حجم مبنا برای تمامی شرکت‌های مندرج در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس ایران از دوشنبه ۱۲ اسفندماه اعمال می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

با موافقت شورای عالی بورس و اوراق بهادار و طبق مصوبه‌های جلسه هفتم اسفندماه ۹۸ هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد که برای شرکت‌های موجود در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس ایران حجم مبنا معادل ۴ در ده هزار تعداد سهام شرکت اعمال شود.

فرابورس ایران اعلام کرد که حداقل ارزش مبنا در بازارهای اول و دوم فرابورس، ۵۰ میلیارد ریال و در تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز بازار پایه به ترتیب ۲۰، ۱۰ و ۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

اعمال تغییر و تحولات جدید در بازارهای فرابورس

همچنین حداکثر ارزش مبنا برای شرکت‌های با سرمایه ۲۰ هزار میلیارد ریال و بالاتر، ۱۲۰ میلیارد ریال تعیین شده است و برای شرکت‌های با سرمایه کمتر از ۲۰ هزار میلیارد ریال، حداکثر ارزش مبنا ۱۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

به گزارش روز (جمعه) روابط عمومی فرابورس ایران، از سوی دیگر، تعداد حجم مبنای هر سهم، بر اساس قیمت پایانی سهام در آخرین روز معاملاتی هر هفته محاسبه و از نخستین روز معاملاتی هفته بعد اعمال می‌شود.

همچنین در صورت اعمال اقدامات شرکتی، تغییرات حجم مبنا بر اساس مقررات و با رعایت نصاب‌های یادشده محاسبه و اعمال خواهد شد.

گفتنی است حجم مبنا، حداقل تعداد سهام یک شرکت است که باید در طول روز معاملاتی، دادوستد شود تا قیمت آن سهم بر اساس سقف دامنه نوسان کاهش یا افزایش داشته باشد و در صورتی که تعداد سهام معامله‌شده یک شرکت در طول روز کمتر از حجم مبنا باشد، به همان نسبت درصد نوسان قیمت آن سهم نیز کاهش خواهد یافت.

هدف از تعیین حجم مبنا این است که سرمایه‌گذاران اطمینان داشته باشند که نوسانات قیمت سهام در نتیجه خریدوفروش تعداد مشخصی از سهام شرکت صورت گرفته است و در نتیجه وجود حجم مبنا مانع از ایجاد قیمت‌های غیراقعی و کاذب در بازار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ماشینچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
در وضع قوانین استاد هستیم ولی در اجرا بستگی به چاق لاغر بودن داره مثل اینکه بازم آقایان میخواستن خودی نشان بدن قانون نوشتن اگر شب ننوشتن وای بحال ولی اگر روز که امکان نداشت باید چند روز از اجرا بگذره
موسوی
|
United States of America
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
0
سهام در پیت رو باد کردن انداختن به خلق اله حالا میخان بیارن پایین بخرم.خسته نباشید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین