کد خبر: ۶۳۸۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

تعطیلی مدارس در استان‌های درگیر کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در استان‌های درگیر کرونا با ابلاغ وزیر بهداشت مدارس تا ۳ روز دیگر تعطیل است.
آفتاب‌‌نیوز :

تائید تولید کیت تشخیص قطعی کووید ۱۹ وزارت دفاعآقای کیانوش جهانپور افزود: درباره تعطیلی مدارس در ستاد کشوری مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌شود، در حال حاضر پس از ابلاغ وزیر بهداشت مدارس تا روز دوشنبه تعطیل خواهد شد و بعد از آن در صورت نیاز درباره آن مجدداً تصمیم گیری می‌شود.

وی گفت: کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا پایان هفته تعطیل هستند و بعد از آن هم براساس ارزیابی خطر تصمیم گیری‌های جدید اعلام خواهد شد.

تعطیلی مدارس در استان‌های درگیر کرونا

بهبود ۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۷۳ نفر از کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده اند.

کیانوش جهانپور در مصاحبه خبری بعد از پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور معاون اول رئیس جمهو در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: از روز گذشته تا کنون ۱۴۳ نفر به تعداد مبتلایان ما در کشور اضافه شد و با احتساب این افراد جدید در مجموع ۳۸۸ نفر تا این لحظه ابتلا قطعی به کرونا در کشور داریم که از این میان ۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته و ۳۴ نفر فوت کرده اند.

وی گفت: سن بستری مبتلایان در کشور به طور میانگین بیش از ۵۰ سال است و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از میان مبتلایان جدید ۶۴ نفر در تهران، ۲۵ نفر در گیلان، ۱۶ نفر در قم، ۱۰ نفر در اصفهان و بقیه در استان‌هایی نظیر مازندران، کردستان، آذربایجان شرقی، قزوین و اردبیل هستند.

آقای جهان پور افزود: در پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع‌هایی نظیر کاهش ترددها، اعمال محدودیت در تجمع ها، کاهش ساعات اداری در شرایط خاص و دور کاری و مرخصی افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: آمار ما در روز‌های آینده صعودی خواهد بود و علت آن هم فعال‌تر شدن بیماریابی ما در استان هاست، در حال حاضر برای بررسی کرونا ۱۵ آزمایشگاه مورد تایید در کشور داریم که روز‌های آینده به ۲۲ آزمایشگاه افزایش خواهند یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: کاهش شیب نمودار شیوع کرونا در کشور به مشارکت مردم و رعایت نکات بهداشتی بستگی دارد هر چه قدر که سفر‌های بین شهری کاهش یابد و مردم کمتر از خانه خارج شوند، بهتر می‌توانیم این بیماری را کنترل نماییم.

وی گفت: در روز‌های اخیر شاهد افزایش سفر‌ها به بعضی استان‌ها بودیم، طبق گزارش وزیر راه ورودی اتومبیل‌ها به استان مازندران بیشتر از خروجی آن‌ها بوده و این یعنی مردم آن جا را به عنوان مقصد مسافرتی انتخاب کرده اند که این موضوع خطرساز است.

تائید تولید کیت تشخیص قطعی کووید ۱۹ وزارت دفاع

مدیرکل مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از تائید نهایی کیت تشخیص کووید۱۹ تولید شده در وزارت دفاع خبر داد.

کیانوش جهانپور در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: کیت تشخیص قطعی ‎کووید ۱۹ با تلاش فناوران وزارت دفاع، پس از تایید نهایی به زودی و ظرف هفته آتی، تولید و وارد نظام آزمایشگاهی کشور می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین