کد خبر: ۶۳۸۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

شناسایی ۱۲۰مشکوک و ۱۲ مورد مثبت کرونا در البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه تاکنون ۱۲ مورد مثبت کرونا و ۱۲۰ مورد مشکوک در البرز شناسایی شده به مردم توصیه کرد که برای کنترل پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، ترددهای غیر ضروری در سطح شهرها و اماکن عمومی را کم کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین کریم روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بیمارستان کمالی کرج اظهار داشت: آمادگی لازم برای مقابله با ویروس کرونا را داریم، در کنار آن آموزش های لازم را به پرسنل داده ایم تا بتوان کامل این بیماری را بشناسند و اقداماتی در محیط خود انجام دهند.

۲ مورد مرگ قطعی براثر کرونا و ۶ مورد مرگ مشکوک در البرز

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت : تاکنون ۱۲ مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در استان شناسایی شده که تحت درمان قرار گرفته اند، تعدادی بهبودی یافته اند و ۲ نفر جان باختند.

شناسایی ۱۲۰مشکوک و ۱۲ مورد مثبت کرونا در البرز

کریم اظهار داشت : علاوه بر این ها ، ۶ مورد مرگ مشکوک در استان البرز رخ داده که در حال بررسی علت این تعداد مرگ و میر انسانی هستیم .

۱۲۰ مورد مشکوک در البرز داریم

دکتر کریم گفت : اکنون ۱۲۰ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در البرز داریم که در حال بررسی تشخیص بیماری آنان هستیم.

البرز در مسیر استان های پرخطر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت : بیماری کرونا از شهر کشور آغاز شد و به دیگر مناطق رسید که اکنون استان البرز وضعیت بهتری نسبت به قم ، گیلان و تهران دارد.

کریم گفت : البرز در میانه استان های پر خطر قرار دارد و این استان ترانزیت است که همیشه نگران فرود ویروس به استان هستیم، مشکلات خاص خودمان حاشیه نشینی ، جمعیت بالا و تردد اتباع بیگانه و زندان ها است .

کرونا در البرز اپیدمی نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در عین حال گفت که کرونا در البرز هنوز اپیدمی سنگین نیست اما باید خود مراقبتی ها را بیشتر کنیم .

وی تاکید کرد که با وجود قرار گرفتن البرز در میانه مناطق پرخطر ، وضعیت ما بحرانی نیست ، اما مهمترین استراتژی که الان دنبال می کنیم اول آماده باش تمام نیرو ها است که از روز گذشته برای تمام معاونت ها داشته ایم و بازدید های مستمر از مراکز انجام می شود.

دکتر کریم گفت : روز گذشته از چهار بیمارستان بازدید استان کردیم و در تمام بیمارستان ها سازماندهی و آمادگی کامل برای مقابله وجود دارد. اصل مهم برای ما حفاظت و ایمنی پرسنل است که اگر از دست بدهیم بقیه سنگرها فتح می شود ، اولویت نخست حفاظت از پرسنل درمانی و پزشکی است که به دقت انجام می دهند، محافظت شخصی به صورت کامل رعایت می شود و کار را انجام می دهند.

تعطیلی تجمع ها و مراکز آموزشی به پیشگیری کمک می کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با قدردانی از همکاری تمام مسوولان فرهنگی و اجرایی استان گفت : جلسات مکرر داریم و از دیروز کمیته کرونا در البرز شد که منجر به ادامه تعطیلی مدارس ،دانشگاه ها و نماز جمعه شد و تمام همایش ها، سمینارها و کنگره ها تعطیل شده است .

همدلی در البرز مثال زدنی است

دکتر کریم همدلی مردم ومسوولان در زمینه پیشگیری و مهار کرونا را مثال زدنی توصیف کرد و افزود: همدلی در استان برقرار است که توانسته آرامش کامل در البرز ایجاد کند و در سطح ییمارستان ها هم همین طوربرخلاف اینکه فکرمی شد بیمارستان ها با ازدحام مواجه شود، بیمارستان ها خلوت است که به صورت سطح بندی مراجعه می کنند، چرا که بیمارستان ها آلوده ترین مکان برای ویروس است همه باید در منزل بمانند و بیرون آمدن از منزل یعنی رفتن به وسط دشمن سلامت مردم .

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز خطاب به مردم گفت : اگر جان خود و عزیزان را دوست دارند از منزل خارج نشوند و بیرون را آلوده بدانند، هجوم بردن به مکان های عمومی مشکل را چند برابر می کند تا زمانی که علائم خفیف است و مشکل حادی ندارند استراحت در منزل داشته باشند، با استفاده از مایعات گرم از خودشان و خانواده شان مراقبت کنند، مگر مواردی پیش بیاید که بیمار بدحال شود که درآن صورت ارجاع به بیمارستان ضروری است.

آموزش عمومی را به حداکثر می رسانیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد که آموزش عمومی در زمینه پیشگیری و مهار ویروس کرونا را باید به حداکثر میسانیم، کمپین را فعال می کنیم تا کمک شود مردم آنگونه که باید از خود مراقبت کنند.

وی تاکید کرد که تعطیلی مدارس و دانشگاه ها کمک شایانی به پیشگیری و کنترل کرونا ویروس می کند.

توصیه دورکاری به برخی کارکنان ادارات

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت که برخی کارکنان دستگاه های اداری که می توانند دور کاری کنند،مجوز دورکار به آنان داده شود.

علائم کرونا ویروس

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز به علائم کرونا ویروس اشاره کرد و بیان داشت : مهمترین نشانه کرونا تب است که بعد با سرفه و تنگی نفس همراه می شود، کسانی که این علائم را دارند بستری نمی شوند بلکه آموزش می دهیم در منزل ایزوله شوند و اگر مواردی نیاز به بستری بوددر بیمارستان بستری می کنیم.

امکانات درمانی به اندازه کافی در البرز وجود دارد

کریم بیان داشت که امکانات و وسیایل بهداشتی و درمانی به اندازه کافی در استان وجود دارد و جای نگرانی نیست اما رعایت بهداشت فردی و عمومی توصیه اکید به مردم است ، ضمن آنکه خودداری از حضور در مکان های تجمعی و عمومی با مخاطراتی همراه است.

استان البرز با سه میلیون نفر جمعیت دارای ۱۷ بیمارستان دولتی و خصوصی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین