کد خبر: ۶۳۸۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹

جزئیات مبتلا شدن محمود صادقی به کرونا/ بلا می‌آید چپ و راست نمی‌شناسد

نماینده تهران در مجلس گفت: به مسؤولان توصیه می‌کنم هم اقدامات نظارتی را گسترش دهند و هم در توزیع به ویژه توزیع تبعیض‌آمیز امکانات نظارت داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی که از چند روز گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده است، اظهار داشت: پیرو سفرهایی که بنده در ایام انتخابات داشتم بنده به یکی از شهرها مراجعه کردم که ویروس کرونا از قم به آنجا آمده بود و من هم همانجا به این ویروس مبتلا شدم.

وی افزود: بنده در روز پنج‌شنبه قبل از انتخابات علایم بیماری کرونا را احساس می‌کردم و به خاطر همین هم احتیاط می‌کردم و با کسی در ارتباط نبودم تا اینکه عرق‌ریزی و تب و لرز شدید را مشاهده کردم و نهایتاً روز دوشنبه به بیمارستان مراجعه کردم و در آنجا از من تست سی‌تی‌اسکن سینه گرفتند.

جزئیات مبتلا شدن محمود صادقی به کرونا/ بلا می‌آید چپ و راست نمی‌شناسد

صادقی ادامه داد: بنده علایم کرونا را داشتم به خاطر همین به پزشک مراجعه کردم، پس از سی‌تی‌اسکن از قفسه سینه در ابتدا گفتند مشکلی نیست اما فردای آن روز که همزمان هم برای نمونه‌برداری به مجلس مراجعه کردم، از بیمارستان با من تماس گرفتند و گفتند سی‌تی‌اسکن شما نشان می‌دهد که ریه شما با بیماری کرونا درگیر شده است. همزمان با آن آثار دیگری هم در برخی نقاط مانند انگشت پا و دست داشتم که پس از آن اعلام توئیتری کردم. خانواده‌های زندانی هم مدام به من پیام و درخواست می‌دادند و ابراز نگرانی می‌کردند لذا بنده پیام درخواست را به رئیس قوه قضائیه توئیت کردم.

وی اضافه کرد: برخلاف آنچه که تبلیغات می‌شود بنده از روز سه‌شنبه که به مجلس نمونه دادم هنوز پاسخ آزمایش من را ندادند اما مردم فکر می‌کنند مجلس چه مراقبت‌های ویژه‌ای می‌کند. از آنجا که بعد از ۴۸ ساعت که نتیجه آزمایش می‌آمد اما هنوز مجلس جواب آزمایش من را اعلام نکرده است.

صادقی با انتقاد از آنچه مدیریت نادرست بحران و محافظه کاری مسئولان در ارائه اطلاعات مربوط به بیماری کرونا خواند، ادامه داد: بنده نمی‌خواهم ایجاد نگرانی کنم اما به شدت هشدار می‌دهم پیش از اینکه به محتکران هشدار بدهم به مسؤولان تذکر می‌دهم. اکنون بیشتر تلاش‌ مسئولان این است که مردم نگران نشوند این خوب است اما این اطمینان خاطر باید همراه با آگاهی‌بخشی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس، پنهان‌کاری را به صلاح ندانست و ادامه داد: چیزی بیشتر از آگاهی ما را بیمه نمی‌کند.

وی اضافه کرد: یک محتکر، با هوش تجاری غیراخلاقی خود احتکار می‌کند و از پیش می‌دانسته که چه اتفاقی می‌افتد اما مسؤول ما نمی‌دانسته که قرار است چه اتفاقی بیفتد. بعد ما می‌بینیم که آقای حریرچی هر چند انسان شریفی است اما در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود و با آن وضعیت در محافل حضور می‌یابد.

صادقی بیان کرد: بنده چون علایم آن را داشتم به مجلس نیامدم. شما هیأت دولت ژاپن را ببینید تمام اعضای آنها با لباس فرم زردرنگ و ویژه در جلسه هیأت دولت حاضر شدند و اعلام بسیج عمومی برای مقابله با کرونا کردند ما فقط تبلیغات می‌کنیم، شعار می‌دهیم و همه چیز را سیاسی می‌کنیم.

نماینده تهران در مجلس همچنین تصریح کرد: متأسفانه ما به همه چیز سیاسی نگاه می‌کنیم. به هر حال اخلاق، انسانیت، برادری لازم است و همه چیز که در قدرت و رقابت‌های سیاسی خلاصه نشده است. به هر حال در مسائل سیاسی ما ۴ سال گذشته بردیم حالا اصول‌گرایان بردند، تمام شد و نوش‌جان‌شان.

وی در ادامه با بیان اینکه معتقد است مردم به مسئولان بی‌اعتمادند، بیان کرد: ما باید واقعیت جامعه را به مردم بگوییم و آنها را آگاه کنیم. انشاءالله این یک درسی برای ما باشد که وقتی بلا می‌آید چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد و همه ما و ملت درگیر می‌شویم. بنده بیشتر به مسئولان توصیه می‌کنم که با صداقت و ایجاد بیشتر کمک کنند تا از این وضعیت خارج شویم.

نماینده تهران در مجلس اعلام کرد: اصل منشأ بیماری بنده قم بوده است در واقع بنده به شهری مراجعه کردم که یکی از افراد مبتلا شده در قم از اقوام یکی از حاضران در آن شهر بوده که بنده و چند نفر دیگر را مبتلا کرده است.

وی در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: از بُعد اخلاقی باید بگوییم در شرایطی که همه نیازمند به امکانات بهداشتی و درمانی هستند آن آقا و خانمی که احتکار می‌کند بدانند که این یک بلای عمومی است که سر همه می‌آید. واقعاً وجدان درونی خود را در نظر بگیرند و در چنین شرایطی با همکاری، همدلی سعی کنیم این دوران را پشت‌سر بگذاریم.

نماینده تهران در مجلس شورای تصریح کرد: بنده بیش از این به مسؤولان توصیه می‌کنم هم اقدامات نظارتی را گسترش دهند و هم در توزیع به ویژه توزیع تبعیض‌آمیز امکانات نظارت داشته باشند و به شکلی امکانات توزیع شود تا اعتماد ایجاد شود به خصوص اقشار ضعیفی که کمتر دسترسی دارند محروم نشوند و در مجموع هم توصیه من این است که این بیماری را جدی بگیریم و تعارف نکنیم؛ به علاوه، این مسائل را ایدئولوژیک و سیاسی نکنیم، این واقعیتی است که اتفاق افتاده و این ویروس خطرناکی است که آمده و امیدواریم با همکاری و همدلی و کنار گذاشتن اختلافات سیاسی باعث تقویت اعتماد شده و با مدیریت درست آن را پشت‌سر بگذاریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین