کد خبر: ۶۳۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۹

بمب‌افکن‌های روسی به آمریکا نزدیک می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرواز جنگنده‌های بمب‌افکن روسی بر روی مناطقی از قطب شمال و ادعای مالکیت این کشور بر این توده عظیم یخی باعث نگرانی فرماندهان نظامی آمریکا شده است. ژنرال جن رینارت فرمانده پایگاه دفاع هوافضایی آمریكای شمالی می‌گوید طی چند ماه گذشته جنگنده‌های ارتش روسیه كمی بیشتر از گذشته به پرواز در آمده‌اند و به طور حتم این جنگنده‌ها مسافت بیشتری را در مقایسه با گذشته می‌پیمایند. 

وی ادامه داد: پایگاه دفاع هوا و فضایی آمریكای شمالی، جنگنده‌های روسیه را در آبهای بین‌المللی خود در نزدیكی آلاسكا رهگیری كرده و به فعالیت‌های خود در زمینه نظارت به پرواز جنگنده‌های بمب افكن دوربرد این كشور ادامه خواهد داد. 

اظهارات ژنرال رینارت در حالی بیان شده كه مسكو اعلام داشته جنگنده‌های بمب افكن استراتژیك این كشور فعالیت‌های خود را بر فراز آسمان قطب شمال آغاز نموده‌اند. این اظهارات همچنین یك هفته پس از آن بیان شده كه هواپیماهای جنگنده‌ی روسیه در فاصله‌ی چند صد كیلومتری یك پایگاه نظامی ارتش آمریكا در جزیره‌ی گوام به پرواز در آمدند. 

نیروی هوایی ارتش روسیه طی بیانیه‌ای اعلام كرده است: جنگنده‌های بمب افكن روسیه كه از قابلیت حمل بمب‌هایی با كلاهك هسته‌یی برخوردارند، ظرف پنج روز فعالیت كه از روز سه‌شنبه آغاز شده طبق برنامه قرار است به تمرین شلیك موشك‌های كروز، ناوبری هوایی در مناطق قطبی و مانور‌های سوختگیری در آسمان بپردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین