آفتاب: با اعلام شماره تلفن 111 شهروندان میتوانند نظرات و شکایات خود را به نهاد ریاست جمهوری و از این طریق به دولت منتقل کنند. رییس دفتر رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری همچنین از جمع آوری هفت میلیون و 200 هزار نامه در جریان سفرهای رییس جمهوری خبر داد.
هاشم غرقی ، رییس دفتر رسیدگی به شكایات مردمی نهاد ریاستجمهوری میگوید: با اعلام شماره تلفن 111 كه در دهه فجر در چند استان راهاندازی میشود مردم میتوانند مشكلات ، شكایات و پیشنهادهایشان را مطرح كنند.
وی در باره نحوه بررسی نامههای مردمی گفت: در طول سفرهای استانی بیش از هفت میلیون و 200 هزار نامه جمعآوری شده است كه در حال رسیدگی است. رسیدگی به نامهها در استانهایی كه ریاستجمهوری سفرهای اولیه را داشته تمام شده كه در این بین استان كهكلویه و بویراحمد بهترین استان شناخته شده است.
رییس دفتر رسیدگی به شكایات مردمی نهاد ریاستجمهوری افزود: موضوع حدود 40 درصد نامهها مساعدت و حمایت مالی ، 15 درصد اشتغال ، 15 درصد وام ، 5 درصد مسكن و 5 درصد درمان و داروست كه لازم است به لحاظ اهمیت و سنگینی كار به شكل گروهی پیگیری شود.
وی یادآور شد : همیشه حق با مردم است، با این وجود برای رسیدگی دقیق و پاسخگویی به آنها شمارههایی اعلام و در استانها دفاتر ارتباطات مردمی ایجاد شده كه در واقع مولود همین سفرهاست و عزیزانی كه جواب لازم را دریافت نكردهاند میتوانند از این طریق پیگیری كنند.
رییس دفتر رسیدگی به شكایات مردمی نهاد ریاستجمهوری همچنین گزارش داد: با آماری كه امروز دریافت كردیم حدود 50 درصد نامهها به نتیجه قطعی رسیده است و مابقی نامهها به پالایش مجدد نیاز دارد كه برای این منظور مقرر شد كمیته خاصی آن را پیگیری كند.
وی با تأكید بر این كه قبل از آغاز دور دوم سفرهای استانی رییسجمهور رسیدگی به نامههای مردمی باید تمام شود گفت : سازمان مسكن و شهرسازی و بانكها برنامههای خوبی داشتهاند، هرچند نیازهای مردم بیش از این است.
غرقی خدمترسانی در بیمه درمانی و مددكاری را ضعیف توصیف كرد و افزود : صمیمات جدیدی گرفته شد كه انشاءالله آثار آن را در آینده شاهد خواهیم بود. وی در پایان خاطرنشان كرد : یكی از ملاكهای ارزیابی عملكرد فرمانداران، میزان توجه به نامههای مردمی است.