کد خبر: ۶۳۹۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

از شوخی با کرونا تا پیامک‌های وزارت بهداشت

"من حتی وزارت بهداشت که پیامک می‌زنه دستاتو بشور، جوابشو می‌دم، اون وقت یه عده سین می‌کنن، جواب نمی‌دن"، "وزارت بهداشت پیامک داده شارژم تموم شده، بیا تلگرام"
از شوخی با کرونا تا پیامک‌های وزارت بهداشت
آفتاب‌‌نیوز :

شوخی شوخی جدی شد و همین ویروسی که تا دیروز گوش تیز می‌کردیم که ببینیم وارد ایران شده است یا نه، از ووهان به مرکز سوهان رسید.

ویروسی که با گرفتار کردن ۴۱ کشور نشان داد که حوصله شوخی با هیچکس را ندارد.

به دنبال شیوع کرونا در ایران، فصل جدیدی به ادبیات طنز ایرانیان افزوده شد و شوخی‌ها و طنزها هم کرونایی شده اند.

"کرونا آمد، تو نیامدی!"

عده‌ای از کاربران فضای مجازی با گلایه از جفای یار، ناله سر دادند که "کرونا آمد، تو نیامدی!".

"گرمی بخورید"

این وسط یکی هم پیدا شد که نوشت: "تا می‌توانید، گرمی بخورید" و این شروعی برای هجوم به سمت گرمیجات و صعودی شدن قیمت محصولاتی مثل زنجبیل بود و عده‌ای هم با عمل به این توصیه، چند روز بعد ادمین صفحه مربوطه را با کامنت‌ تهدید کرده و نوشتند: "ای بر پدر....جوش زدم دم عیدی".

"هر ایرانی، یک پرستار آشنا در بخش قرنطینه"

علاوه بر افزایش پرفسور سمیعی‌های اظهار نظر کننده در تلگرام با ورود کرونا به ایران، جمعیت پرستاران هم به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد و به طور متوسط از هر پنج ایرانی دو نفرشان معتقد بودند که یک فامیل پرستار در بخش قرنطینه دارند و تعداد مبتلایان بیش از رقم اعلام شده است!!!

"ستاد بحران: سیل داره میاد، در خانه نمانید....وزارت بهداشت: کرونا آمده، در خانه بمانید"

عده‌ای از کاربران هم همزمانی شیوع کرونا و وقوع سیل و زلزله را دست مایه شوخی قرار داده و از همدستی این سه برای نابودی بشر خبر دادند و در این میان پیام‌های ستاد بحران و وزارت بهداشت هم سوژه خنده کاربران بود که اولی می‌گفت "در خانه نمانید" و دومی تاکید می‌کرد "در خانه بمانید".

"من هم کرونایی شدم!"

افزایش روز افزون مسئولان آلوده به کرونا و خونسردی آن‌ها در مواجهه با این ویروس چینی باعث شد که مردم کمی ناباورانه به مسئله نگاه کنند و عده‌ای هم نوشتند: "دقایقی قبل، خود کرونا هم اعلام کرد که کرونایی شده".

"کرونا، کرونا ما داریم، می‌آییم"

بسیاری از کاربران هم با آرامشی دلچسب علیه کرونا سر دادند که "کرونا، کرونا، ما داریم می‌آییم".

در این میان مواجهان با کرونا به سه دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول که بی‌توجه به شیوع ویروسی واگیردار مشغول خرید و گشت و گذار یا احتکار اقلام ضروری موجود در فروشگاه‌ها هستند و دسته دوم که هنوز آنچنان که باید کرونا را جدی نگرفته و در حال شوخی با این ویروس سمج هستند و دسته سوم که معتقدند که کرونا شوخی سرش نمی‌شود و عده‌ای هم سر شوخی کردن و نکردن با این ویروس چینی که هیچ نقشی در ورود آن به ایران ندارند، مشغول جر و بحث در شبکه‌های مجازی هستند.

اما جالب است بدانید که کشیده شدن پای طنز به مسایل اجتماعی روز، از بار هیجانی آن کاسته و سبب تخلیه فشار روانی می‌شود، در کتاب "جامعه شناسی جوک و خنده" نوشته شروین وکیلی آمده است که "پیلچر" جوک گویی را مدیریت تنش‌های بین فردی برای آماده سازی و زمینه‌ای برای دست زدن به یک کار دسته جمعی می‌داند.

"رد کلیف براون" هم جوک را نوعی کنش متقابل می‌داند که دشمنی جدی میان یک جمع را کاهش داده و با تحویل کردن آن به نوعی بازی، باعث افزایش انسجام گروهی می‌شود.

جدا از وحشت و نگرانی که کرونا ایجاد کرده است، جوک گویی و شوخی نقش مهمی در تخفیف تنش‌های اجتماعی و کنش بین فردی و بین گروهی داشته و ضمن جدی گرفتن توصیه‌های وزارت بهداشت و رعایت اصول بهداشت فردی، تا می‌توانید با کرونا شوخی کنید.

#کرونا_را_شکست_می‌دهیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین