کد خبر: ۶۳۹۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

جزئیات برگزاری مراسم المپیک ۲۰۲۰ هفته آینده اعلام می‌شود

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو 2020 اعلام کردند که هفته آینده در مورد چگونگی برنامه‌ریزی برگزاری مراسم تشریفاتی حمل مشعل المپیک تصمیم‌گیری خواهند کرد. این برنامه‌ریزی در میان نگرانی‌های فزاینده به دلیل شیوع کروناویروس و برگزاری مراسم المپیک در تاریخی دیگر و یا کنسل شدن آن اجرا می‌شود.
جزئیات برگزاری مراسم المپیک ۲۰۲۰ هفته آینده اعلام می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش ژاپن نیوز، مدیر اجرایی کمیته المپیک2020، توشیرو مووتو، اظهار کرد: برنامه حمل مشعل المپیک را برای کاهش شیوع کروناویروس محدود خواهیم کرد."

اما هنوز هیچ جزئیاتی در این مورد اعلام نشده است.

سخنگوی کمیته سازماندهی، ماسا تاکایا، در یک نشست خبری فنی در مورد حمل مشعل المپیک گفت: "در مورد حمل مشعل، برنامه‌ریزی خاصی شده است."

تاکایا در این نشست خبری مجددا به سیاست برگزاری جداگانه هر رویداد اشاره کرد و تأکید کرد که آیا لازم است هر رویداد المپیک توکیو 2020 به‌طور جداگانه برگزار شود یا خیر.

وی در ادامه افزود: اگر این رویداد برگزار شود، کمیته اقداماتی را برای محدود کردن شیوع ویروس اتخاذ خواهد کرد.

مشعل در تاریخ 12 مارس در المپیا، خانه بازی‌های یونان باستان، قبل از یک حمل هفت‌روزه در یونان روشن خواهد شد.

حمل پایانی مشعل به‌طور رسمی در فوکوشیما ژاپن، محل وقوع فاجعه زلزله سال 2011 در تاریخ 26 مارس خواهد بود و سپس در 47 ایالت ژاپن پیش از مراسم افتتاحیه در 24 جولای ادامه خواهد داشت.

مجری NHK (رسانه بین‌المللی ژاپن) گفته است که کمیته برگزارکننده در حال بررسی مقدمات شروع مراسم در فوکوشیما از حدود 3000 شرکت‌کننده تا کمتر از 1000 نفر است.

NHK گفت: شیوع کروناویروس می‌تواند تعداد استقبال‌کنندگان از مشعل را در مراسمی در تاریخ 20 مارس، کاهش دهد.

این مشعل قرار است از بسیاری از مشهورترین نقاط دیدنی ژاپن طی سفر 121 روزه ازجمله کوه فوجی ، پارک یادبود صلح هیروشیما و قلعه کوماموتو عبور کند.

ژاپن پس‌ازاینکه یکی از اعضاء کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که ممکن است این المپیک به دلیل شیوع کروناویروس لغو شود، نگران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین