کد خبر: ۶۳۹۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷

رهبر طالبان: توافق با آمریکا نقض نشود

رهبر طالبان در اطلاعیه ای توافق با امریکا را به هواداران و اعضای این گروه تبریک گفت و از آنان خواست که توافق نامه را نقض نکنند.
آفتاب‌‌نیوز :

پس از امضای توافق نامه طالبان و آمریکا دردوحه اطلاعیه ای به نام ملا«هبت الله» رهبر طالبان منتشر شده که در آن آمده است:هیچ یک از مسئولان و افراد امارت اسلامی نباید توافقات را نقض نکند.

وی تأکید کرده است که هر فرد افغانستان در این باره مسئولیت دارد، زیرا غدر و فریب در اسلام جا ندارد و گناه بزرگ شمرده می شود.

رهبر طالبان: توافق با آمریکا نقض نشود

وی افزوده است: اگر توافق نامه از طرف مقابل نقض شد، تمام ملت ما باز هم همانند گذشته به دفاع از خود با قاطعیت آماده می باشند.

در اطلاعیه آمده است که امارت اسلامی به نصرت پروردگار و به نمایندگی مردم دلیر افغانستان توانست که پس از تقریبا نزده سال جهاد و مبارزه، بالاخره برای پایان اشغال از افغانستان به توافق برسد.

این پیروزی مشترک تمام برادران و خواهران مسلمان و مجاهد ماست، که تقریبا دو دهه هزینه‌های سنگین و تاریخی جانی و مالی دادند.

توافق بر خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان و عدم هرگونه مداخله در آینده، کامیابی بزرگ است.

توافق آمریکا و طالبان پس از نزدیک به دو سال و ۱۱ دور مذاکره ساعت ۱۷ امروز شنبه دهم اسفند ماه با حضور وزیران خارجه شماری از کشورهای منطقه و جهان دردوحه توسط زلمی خلیل زاد و ملاعبدالغنی برادر امضا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین