کد خبر: ۶۳۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۱

واکنش ابطحی به توهین به خاتمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدعلی ابطحی معاون سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور پیشین و از نزدیکان وی به اهانت اخیر محمدناصر سقای بی‌ریا مشاور رئیس جمهور و از شاگردان نزدیک مصباح یزدی به خاتمی واکنش نشان داد. به گزارش آفتاب، ابطحی در مطلبی که در سایت شخصی خود منتشر کرده همچنین از ناراحتی آیت‌الله محمد توسلی رئیس دفتر امام خمینی از دروغگویی سقای بی‌ریا درباره خاتمی خبر داده‌است. 

متن کامل این مطلب به نقل از سایت شخصی محمدعلی ابطحی بدین شرح است: یک آقایی به نام آقای سقای بی‌ریا که مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی – یعنی همان مؤسسه آقای مصباح – است، در قم افاضات شیرینی فرموده‌است. مثلاً گفته‌اند جمهوری اسلامی توسط اصلاح طلبان برای مردم به کفر تبدیل شده است. خوب مشاور رئیس جمهوری که خودش خبر دارد در قم و در میان بزرگان آن، چه نگاهی نسبت به آقای احمدی‌نژاد است و ایشان نتوانسته این سایه سنگین اعتراضات حوزه بر دولت را به عنوان وظیفه سازمانی کم‌رنگ کند، طبیعی است که از مأموریت آقای خاتمی توسط مراجع بزرگی مثل آیت الله وحید خراسانی، آیت الله صانعی، آیت الله سیستانی، آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله صافی چقدر باید عصبانی باشد؛ آن هم چند روز بعد از بازی رسانه‌ای دست دادن آقای خاتمی. 

به این آقای سقای بی‌ریا در حوزه آقای رئیس جمهور یا اصلاً توجهی نمی‌شود و اطلاعات به وی نمی‌دهند و یا می‌داند و در یک دروغ آشکار گفته است که از میان علما و مراجع عظام تنها آیت الله صانعی به خاتمی برای جلوگیری از تخریب اماکن مقدس مأموریت داده است. آیت الله توسلی که همواره در خدمت امام بوده و خودش به قم رفته و در مورد مأموریت این مراجع مستقیماً واسطه بوده است، امروز ظهر زنگ زده بود و حسابی از این دروغ‌گوئی آقای سقای بی‌ریا، مشاور امور روحانیت رئیس جمهور عصبانی بود. توضیح دادم از نظر روانی معلوم است از این کار در بحبوحه روزهائی که تخریب آقای خاتمی از سوی آنها کلید خورده‌بود چه رنجی می برند. شما خودتان را عصبانی نکنید. پریشب هم یکی از علمای قم تهران بود. گفته بود آقایی به منزل علما و مراجع می‌رود و خودش را یکی از مسئولان مجله پرتو وابسته به مؤسسه آقای مصباح معرفی می‌کند و فیلم مشکوک دست دادن آقای خاتمی را برای آنها به نمایش درمی‌آورد. ما که خودمان از دوستان آقای خاتمی هستیم، اصلاً باور نداشتیم اینقدر آقای خاتمی در بین مردم محبوبیت دارد که مصباحیون اینگونه خود را به آب و آتش بزنند. 

روزگار غریبی است!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین