کد خبر: ۶۳۹۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

سوریه آسمانش را بست و یک پهپاد ترکیه را سرنگون کرد

یک منبع نظامی سوری از اعلام منطقه پرواز ممنوع در شمال غرب این کشور و به ویژه ادلب از سوی فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری سانا اعلام کرد: نیروهای نظام ترکیه چه با هدف قرار دادن سربازان ما که به صورت مستقیم در حال مقابله با تروریست‌ها هستند و چه با حمایت‌های مختلف از گروه‌های مسلح و تروریستی، به انجام اقدامات خصمانه علیه نیروهای مسلح سوریه در ادلب و حومه آن ادامه می‌دهند.

وی افزود: این اقدامات خصمانه ترکیه تروریست‌ها را از حملات ارتش عربی سوریه نجات نخواهد داد و به معنای خروج آنکارا از تمامی توافقنامه‌های گذشته از جمله پیش‌نویس توافقنامه سوچی است.

این منبع در ادامه گفت: در راستای تعهد ارتش سوریه به وظایف قانونی و ملی خود در دفاع از حاکمیت و حفاظت از امنیت و تمامیت ارضی کشور، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح حریم هوایی شمال غرب سوریه و به ویژه استان ادلب را بر روی پرواز جنگنده‌ها و هرگونه پهپاد می‌بندد.

این منبع نظامی سوری در ادامه خاطرنشان کرد: با هرگونه هواپیمایی که حریم هوایی ما را نقض کند به عنوان هواپیمای متخاصم برخورد خواهیم کرد که باید سرنگون شود و از تحقق اهداف خصمانه آن جلوگیری کرد.

به گزارش جماران خبرگزاری «سانا»ی سوریه همچنین گزارش داد که ارتش سوریه یک پهپاد ترکیه را بر فراز شهر«سراقب» در جنوب شرق ادلب سرنگون کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین