کد خبر: ۶۳۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۰

ویروس‌های مخرب برای کاربران چت آنلاین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی افزایش چشمگیر حملات مخرب رایانه ای از طریق برنامه های چت، شركت های امنیت IT، با اعلام هشدار به كاربران اینترنت، توجه بیشتر آنها به امنیت فایل ها و لینك های دریافتی را، در هنگام تبادل پیام های فوری، خواستار شدند.

بنا بر گزارش Panda Security، با افزایش آگاهی دیجیتال در بین عموم كاربران رایانه و نیز سهولت دسترسی به ابزار اطلاعاتی در اینترنت، نرم افزارهای چت آنلاین به مهمترین ابزار اینترنتی برای تبادل اطلاعات، داده ها و به ویژه پیام های فوری تبدیل شده اند. همین مسئله، خرابكاران اینترنتی را بر آن داشته است تا با ارسال فایل ها و لینك های مخرب از طریق این ابزار و تحریك كاربران به كلیك بر روی آنها، احتمال آلودگی و تخریب رایانه ها را تا حد بسیار زیادی افزایش دهند.

بنا بر این گزارش برنامه هایی مانند Yahoo! Messenger، MSN Messenger، AIM و ... به علت دسترسی آسان، كاربرد گسترده و نیز به علت وجود حفره های امنیتی ترمیم نشده توسط كاربران، گذرگاه مناسبی برای عبور از لایه های امنیتی و نفوذ به رایانه های خانگی و شبكه های محلی محسوب می شوند.

این مسئله به ویژه در حملات اخیر دو كد مخرب جدید از طریق برنامه های چت، اهمیت بیشتری یافته است.

اخیراً كرم های رایانه ای Addon.B و MSNPoopy.A، با ارسال فایل ها و لینك های مخرب و تحریك كاربران به كلیك بر روی آنها، علاوه بر گسترش بسیار سریع در اینترنت، موجب ایجاد صدمات و خسارت های فراوانی برای كاربران اینترنت شده اند.

بنا بر اعلام پاندا، خودداری از كلیك بر روی هرگونه فایل و لینك ارسال شده از طرف افراد ناشناس، عدم فاش كردن هرگونه اطلاعات حساس و محرمانه در اتاق های چت و یا در هنگام استفاده از برنامه های تبادل پیام فوری، اطمینان از امنیت كامل فایل ها و لینك های ارسال شده توسط دوستان و آشنایان و نیز استفاده از نرم افزارهای امنیتی رسمی و بروز شده، بهترین راه های جلوگیری از آلودگی سیستم از طریق برنامه های چت آنلاین محسوب می شود.

هم چنین برنامه مشهور NanoScan كه بعنوان سریعترین و ساده ترین راه كشف و پاكسازی كدهای مخرب در پیام های فوری، شناخته شده است، بطور رایگان از طریق آدرس www.infectedornot.com برای كلیه كاربران اینترنت قابل دسترسی می باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین