کد خبر: ۶۳۹۴۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

وزیر بهداشت: بسیج بیماریابی خانه به خانه کرونا اجرا می شود

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: 300 هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده به تک تک خانه های مردم مراجعه می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی روز یکشنبه افزود: حرکت بزرگی را شروع کرده ایم و طرحی را آماده کرده ایم که در قالب بسیج ملی شکست کرونا و کووید ۱۹ این حرکت را به عنوان یکی از پیشتازان کشورهای شرق مدیترانه که همیشه اول بوده ایم به عنوان کشور اول جهان اجرا می کنیم و به جای اینکه بنشینیم تا ویروس به سراغ ما بیابد می رویم تا ویروس را از بین ببریم.

وی گفت:این طرح با تشکیل ۳۰۰ هزار اکیپ در سراسر کشور از دو روز آینده شروع می شود. امشب ساعت ۸ و نیم با تمام روسای دانشگاههای علوم پزشکی ویدئو کنفرانس دارم و از پس فردا با کمک سازمان بسیج، این ۳۰۰ هزار اکیپ را به لوازم مورد نیاز بیماریابی تجهیز می کنیم.

وزیر بهداشت: بسیج بیماریابی خانه به خانه کرونا اجرا می شود

نمکی افزود: مراکز بهداشتی و درمانی را نیز آماده می کنیم. به تک تک خانه های مردم مراحعه می کنیم و در اسرع وقت موارد پراکنده بیماری را شناسایی می کنیم و موارد مشکوک به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع می شوند و تحت پیگیری قرار می گیرند.

افزایش آمار بهبود یافتگان

وزیر بهداشت گفت: خبر خوش این است که آمار بهبود یافتگان ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است و تاکنون ۱۷۵ مورد بهبود یافته از بین ۹۷۸ بیمار بهبود یافته اند. هر روز تعداد بهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ در کشور بیشتر می شود. هر مورد جدید بهبود یافته که اعلام می شود نوید جدیدی است در دل همکاران ما در وزارت بهداشت که در این عرصه آماده هستند و هر بیمار جدیدی را که می بینند بهبود یافته است ذوق می کنند که نشان می دهد کارهایی که انجام می دهند موثر بوده است.

گله وزیر بهداشت از سفرهای مردم

وی گفت: با این حال از هموطنان می خواهیم بیشتر همراهی کنند. از برخی مردم گله داریم به رغم اینکه بارها بارها از مردم خواسته ایم که در خانه بمانند و به سفر نروند زیرا ما در اوج و پیک بیماری هستیم اما باز هم می بینیم و گزارش هایی که از وزارت راه و شهرسازی می گیریم نشان می دهد که شماره پلاک هایی که از نقاط آلوده به سفر می روند باز هم قابل توجه است بنابراین مجبور شدیم در ورودی شهرها قرنطینه ها را بیشتر کنیم و جلوی افرادی که از مناطق آلوده می آیند بگیریم و واقعا آنها را قرنطینه می کنیم.

وی گفت: خواهش من از مردم این است که از برگزاری مراسم جمعی امتناع کنند. مراسم ختم، عروسی، سالن هایی که در هم تنیده و شلوغ است، مراسم هایی که در مساجد برگزار می شود را به حداقل تراکم برسانند. ستاد اقامه نماز این هفته همراهی کرد. این همکاری این هفته هم ادامه خواهد داشت. این همکاری ها کمک بسیار بزرگی است تا این مساله ای که همه مردم را آزار می دهد را کنترل کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
4
٣٠٠٠٠٠ دستگاه دماسنج بدن از غير لمسي دارند كه اين ادعا را مي كند
تمشکال
|
Netherlands
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
5
1
از اقدامات وزین دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت مردم ایران شدیدا حمایت خواهند کرد . چین هم برای کنترل بیماری همین کار را انجام داد
حال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
0
خودش شیوع بیماری است....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
1
10
نمی خواد وارد حریم مقدس خانه افراد بشوند . اگر واقعا قصد کنترل شیوع بیماری را داشتید، اماکن کثیف و غیر بهداشتی که کانون انتشار بودند را یک ماه پیش تعطیل می کردید، پروازها را لغو می کردید، ادارات را تعطیل می کردید و یا حداقل جلوی احتکار و سوداگری آقازاده ها و خواص را می گرفتید. معلوم نیست به این بهانه چه اهداف را دنبال می کنید. آفتاب غیرت و شرف داشته باش منتشر کن.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
11
میشه بیخیال مردم بشید و افراد بیشتری رو آلوده نکنین !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
4
اقای وزیر لطفان با چها نفر متخصص صاحب نام بیماری های عفونی مشورت کنید از انها دعوت کنید هر چهار نفر در یک برنامه زنده شرکت کنند و در صورت موافقت با این برنامه شما از مردم در خواست همکاری کنند این چهار نفر حتمان باید از پزشکان مطرح در جامعه باشند و اگر مخالفت کردند دست از این کار بردارید
عاطفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
4
یعنی چی خونه به خونه جستجو؟؟؟؟

هنوز هم نه قم قرنطینه شده و نه هیچ مکان مذهبی بسته شده.
تو این مملکت چرا هرکی ساز خودشو میزنه
پرویز
|
United States of America
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
0
با این کار مردم بیش تری را الوده می کنید. به جای این مسخره بازی ها قم و شهرهای با بیش ترین الودگی را قرنطینه کنید، مساجد را تعطیل کنید و دانشگاه ها و مدارس را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنید و ماسک و الکل در داروخانه ها توزیع کنید. اکیپ های تان قطعا خود الوده به ویروس خواهند بود و خانه به خانه ویروس را انتقال خواهند داد

جالب است در مورد قرنطینه حضرات دموکرات شده اند نمی خواهند ازادی سفر شهروندان را سلب کنند! کاش در مورد سایر موارد هم همین اندازه دموکرات بودند!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین