کد خبر: ۶۳۹۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹

ارسال ۱۵۰ نمونه مشکوک به کرونا در لرستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون ۱۵۰ نمونه مشکوک به کرونا در این استان برای آزمایش ارسال شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا نیکبخت شامگاه یکشنبه بیان کرد:تاکنون بیش از ۱۵۰ نمونه برای آزمایش به تهران ارسال شده و بخش‌های بیشتری از بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد برای بیماران مبتلا آماده شده است.

وی اظهار داشت: هشت نفر در استان مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شده که از این تعداد تست کرونای یک کودک نیز مثبت گزارش شده است.

ارسال ۱۵۰ نمونه مشکوک به کرونا در لرستان

وی با بیان اینکه میزان آلودگی بچه‌ها به این ویروس به نسبت بزرگسالان کمتر است و شاید به دلیل سطح واکسیناسیون بالا باشد افزود: از مجموع مبتلایان در لرستان، یک زن، ۶ مرد و یک نفر کودک هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: سن مبتلایان به این ویروس در لرستان ۲۰ تا ۲۲ سال است و یک نفر هم با سن بالای ۸۰ سال مبتلا شده، اکنون حال ۷ نفر مبتلای به کرونا در لرستان مناسب است.

نیکبخت افزود: از هشت بیمار مبتلا به کرونای استان یک نفر به دلیل بیماری سرطان فوت کرده است.

وی با بیان اینکه لباس و لوازم پرستاران و تکنسین‌های اورژانس و کارشناسان تامین شده گفت: توزیع مواد ضدعفونی و ماسک در مراکز بهداشتی و درمانی در حال انجام است.

نیکبخت تصریح کرد: برای مردم هم مواد ضدعفونی و ماسک در حد امکان در سطح داروخانه‌های بیمارستان‌ها و دانشگاه ها توزیع شده، همچنین این اقلام در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و شهری نیز از امروز توزیع شده، بنابراین تمام ۱۵۵ مرکز بهداشتی درمانی، ژل ضدعفونی، الکل و ماسک دریافت می‌کنند تا در اختیار مردم قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم موارد بهداشتی از جمله شستشوی دست‌ها، ضدعفونی وسایل و تجهیزات، خودداری از روبوسی با افراد و حضور در مهمانی ها ادامه داد: : همچنین برگزاری مراسم عزا و عروسی در تالارهای استان ممنوع شده است.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا و جان بیش از ۲ هزار نفر را گرفته است.
ویروس کرونا از چین به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده است، ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین