کد خبر: ۶۳۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۸

ایران به دنبال حل مشکل خاموشی در سنگال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرویز فتاح وزیر انرژی دولت نهم پس از دیدار با ساموئل سار، وزیر انرژی سنگال بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران با كشور سنگال در غرب آفریقا از ابتدای انقلاب روابط جدی در زمینه‌های مختلف داشته است اظهار داشت: دو سال است كه عملیات اجرایی یك پروژه برق رسانی بین دو شهر مذهبی و مهم سنگال از سوی ایران آغاز شده است كه امیدواریم این پروژه را در اواخر سال 2007 میلادی به پایان برسانیم.

فتاح با اشاره به اینكه هم اكنون سنگال توان تامین كمتر از 50 درصد برق مورد نیازش را دارد، خاطرنشان كرد: ظرفیت نصب شده این كشور با جمعیت 11 میلیونی تنها 500 مگاوات است كه با این حساب سطح خاموشی‌ها در سنگال بیش از حد معمول است.

وزیر نیرو تصریح كرد: قادریم نیازمندی این كشور را از لحاظ فنی، مهندسی و همچنین تجهیزات تامین كنیم؛ بر این اساس قرار است هیاتی از ایران به سنگال عازم شوند كه ساخت و توسعه برخی از نیروگاه‌ها، سدها، خطوط انتقال و پست‌های برق كه پیشنهاد شده است را مورد بررسی قرارد هند.

فتاح افزود: این كشور از لحاظ سیاسی موقعیت ممتازی در اتحادیه آفریقا، سازمان ملل و در مجامع بین‌المللی دارد و از مواضع ایران در طول انقلاب حمایت كرده است؛ بر این اساس كشور ما به طور طبیعی به گسترش روابط با سنگال علاقه‌مند است و وزارت نیرو نیز در همین راستا قدم برمی‌دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین