کد خبر: ۶۳۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۵

ادب از نگاه شهربانو امانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهربانو امانی نایب رئیس مجمع نمایندگان ادوار مجلس در توصیف شخصیت بهاءالدین ادب می‌گوید: «مهندس بهاءالدین ادب،انسانی شجاع، آزاده، پرتلاش، خیر و وطن‌پرست بود.» 

نایب رئیس مجمع نمایندگان ادوار مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب گفت: مهندس بهاءالدین ادب در دو دوره پنجم و ششم مجلس که همکار بودیم، نماینده‌ای بود که واقعا تلاش می‌کرد به نحو احسن نمایندگی حوزه انتخابیه‌اش سنندج، دیوان‌ دره و کامیاران را عهده‌دار باشد و در واقع پژواک صدای مردم کردستان بود.

امانی افزود: او علاوه بر وظیفه نمایندگی در انجام کارهای خیر جدی بود و تا جایی که می‌توانست به کسانی که نیازمند بودند، کمک می‌کرد.

امانی گفت: خیلی‌ها بعدا متوجه خواهند شد که مرحوم ادب چه کمک‌هایی به چه کسانی کرده است.

وی اضافه کرد: مهندس ادب حرف‌های خود را بدون هیچ ترسی با صداقت تمام بیان می‌کرد و با توجه به تخصصی که داشت، فرد موثری در کمیسیون عمران مجلس بود و نظرات کاملا کارشناسانه ادامه می‌داد و تلاش‌های فراوانی برای ارتقای حوزه مهندسی کشور صورت داد.

امانی در ادامه خاطرنشان کرد: مهندس ادب، عضو نمایندگان ادوار مجلس بود و تا آخرین لحظه در جلسات نمایندگان ادوار حضور داشت و همیشه از حق مردم دفاع می‌کرد.

به گفته امانی، ادب تا آخرین لحظه با بیماری‌اش (سرطان معده) مبارزه کرد و هیچ‌ وقت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی غافل نشد و مانند مبارزه‌اش با فقر استان‌های کمتر توسعه یافته و به ویژه کردستان با بیماری‌اش مبارزه کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من به عنوان نایب رئیس مجمع نمایندگان ادوار مجلس فقدان چنین فردی را به مردم شریف کردستان، خانواده آن مرحوم و به همکارانی که دو دوره با ایشان همکاری داشتند تسلیت می‌گویم و به عنوان یک خواهر و همکار از فوت ناگهانی مهندس ادب بسیار متاثر شدم.

شایان ذکر است، بهاءالدین ادب یکی از خوش‌نام‌ترین فعالان سیاسی مناطق کردنشین و از نمایندگان ادوار مجلس بود. وی در یک خانواده بزرگ و ریشه‌دار سنندجی رشد و نمو یافته بود و همواره نسبت به بی‌توجهی دولت به مناطق کردنشین معترض بود. مهندس ادب در جریان تحصن نمایندگان مجلس ششم به متحصنین پیوست. او در انتخابات مجلس هفتم رد صلاحیت شد و پس از خروج از قدرت و فراغت از مسئولیت نمایندگی با همکاری نیروهای دموکراسی‌خواه کرد مقیم مرکز و نیروهای تحول‌خواه بومی در مناطق کردنشین «جبهه متحد کرد» را با محور دفاع از تمامیت ارضی، استقلال سیاسی و دموکراسی در ایران بنیان‌گذاری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین