کد خبر: ۶۳۹۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

مخالفت فرانسه با حضور ولیعهد عربستان در کاخش در پاریس

مقامات پاریس درخواست ولیعهد عربستان برای گذراندن چند روز در کاخی که در این کشور اروپایی خریداری کرده را رد کردند. این تصمیم تداوم اجتناب غرب از تعامل با ولیعهد را در پی ترور روزنامه‌نگار و منتقد سعودی نشان می‌دهد؛ جنایتی که ولیعهد را به دردسر انداخته است.
مخالفت فرانسه با حضور ولیعهد عربستان در کاخش در پاریس
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سال ۲۰۱۷ "کاخ لوئی چهاردهم" را در فرانسه به قیمت نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرد و در مجموع این کاخ با احتساب مالیات و دلالی واسطه‌ها حدود ۳۵۰ میلیون دلار برای ولیعهد آب خورد.

در واقع این کاخ که در سال ۲۰۱۱ در غرب پاریس ساخته شده، ارتباطی با پادشاه لوئی چهاردهم ندارد بلکه نام این پادشاه بر آن نهاده شده و در ساختش از سبک معماری کاخ "ورسای" که لوئی چهاردهم در آن اقامت داشته، تقلید شده است.

بن سلمان زمانی این کاخ را خریده که موضوع یارانه هزینه‌ها و آمادگی برای مرحله پسانفتی در کشورش مطرح بود و او تمایل داشت این کاخ همزمان برای سیاحت و کار استفاده شود و در آن با مقامات ارشد و صاحبان برجسته شرکت‌های هلدینگ غربی دیدار کند.

ولیعهد سعودی پس از دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی و رمیدگی رهبران غرب از او -البته به جز سیاست بی‌ثبات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که در آنِ واحد به دو شکل استقبال و تحقیر با ریاض رفتار می‌کند،- نتوانست از این کاخ استفاده کند.

منابع سیاسی ارشد فرانسه گفتند، اخیرا بن سلمان تلاش داشته اوقاتی را در کاخش در پاریس سپری کند اما فرانسه در مورد رفتن وی به آنجا احتیاط کرده و به او فهمانده که در شرایط کنونی نیامدنش بهتر است زیرا حضورش وضعیت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور را که به دلیل ناکامی در طرح‌های اصلاحاتی خود در میان افکار عمومی منزوی شده، بحرانی‌تر خواهد کرد.

هرگونه سفر ولیعهد عربستان به کاخش در پاریس جنایت قتل خاشقجی را یادآور شده و او را در معرض حملات تند رسانه و مطبوعات فرانسه قرار خواهد داد و دودش به چشم ماکرون هم خواهد رفت به خصوص که قتل این روزنامه‌نگار همچنان در رسانه‌ها و گزارش‌های انجمن‌های حقوق بشری و سازمان ملل مطرح می‌شود. همچنین اینگونه سفرها جاسوسی تعدادی از روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر و بازرگانان جهان عرب و غرب توسط ریاض و به کمک نرم‌افزار پگاسوس رژیم صهیونیستی را یادآور می‌شود.

پارادوکس‌ خنده‌دار اینجا است که صاحب گران‌ترین کاخ در جهان نمی‌تواند اوقات خود را در این کاخ که برایش صدها میلیون دلار هزینه کرده، سپری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین