کد خبر: ۶۳۹۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰

پامپئو: رویکرد همسایگان اسرائیل در حال تغییر است

وزیر خارجه آمریکا طی سخنرانی در آیپک با حمایت از رژیم صهیونیستی، از لزوم اقدامات بیشتر برای نزدیک کردن کشورهای عربی به تل‌آویو گفت.
آفتاب‌‌نیوز :

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی برای تطهیر رژیم صهیونیستی از جنایاتی که در حق فلسطینی‌ها انجام داده، مدعی شد تل‌آویو در مرکز آینده غرب آسیا قرار دارد و واشنگتن نیز در کنار آن ایستاده است.

پامپئو روز دوشنبه طی سخنرانی در کنفرانس «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» (آیپک)، با اشاره به حمایت‌های دولت کنونی آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از رژیم صهیونیستی، گفت: «باید بدانید که رئیس جمهور و دولتی در تاریخ آمریکا نیست که بیش از ترامپ و تیم ما، اسرائیل را دوست داشته باشد».

پامپئو: رویکرد همسایگان اسرائیل در حال تغییر است

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع» پامپئو با بیان اینکه که شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی در تناقض نیستند، اظهار داشت: «ما چشم‌انداز پیشگامانه‌ای برای صلح (معامله قرن) منتشر کردیم».

وی ضمن تکرار اتهامات و ادعاهای بی‌اساس علیه سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ترور این سردار مقاومت را دستاورد ترامپ برای رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی که نشان‌دهنده بزرگی و قدرت سردار سلیمانی در میدان نبرد علیه استکبار جهانی بود، گفت: «قاسم سلیمانی کشته شده و [به‌تبع آن] اسرائیل و آمریکا زنده ماندند».

به نوشته این پایگاه خبری، پامپئو با اشاره به نزدیک شدن برخی کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی و برقراری روابط پنهان، مدعی شد: «هنوز کارهایی زیادی هست که باید انجام شود. این نکات، نشان‌دهنده تغییر رویکرد همسایگان اسرائیل است».

وی با تکرار ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: «همانطور که ترامپ گفته، ایران نباید هیچوقت به سلاح اتمی دست یابد».

پامپئو در ادامه مقاومت فلسطین را مانعی برای رسیدن به سازش در منطقه و مسبب خدشه وارد شدن به اعتبار آمریکا و روابط با رژیم صهیونیستی ادعا کرده و گفت دولت ترامپ حق داشت از شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل رویکردهای ضد اسرائیلی خارج شود.

دولت ترامپ طی سه سالی که از عمر آن گذشت، با حمایت بیش از حد از رژیم صهیونیستی، ابتدا قدس اشغالی را به پایتختی این رژیم جعلی و غاصب شناخت، سپس سفارتخانه خود را از تل‌آویو به این شهر منتقل کرد، حکومت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت و نهایتاً با رونمایی از طرحی اشغالگرانه و تبعیض‌آمیز موسوم به «معامله قرن» شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و اراضی خصوصی فلسطینیان را به دیگر بخش‌های اراضی اشغالی فلسطین ضمیمه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین