کد خبر: ۶۳۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۳

اتهام تازه ارتش آمریکا به ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرفرماندهی ارتش امریکا در عراق با انتشار یک بیانیه ضد ایرانی مدعی شده‌است که یک افسر ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در بغداد دستگیر کرده‌‌است. اتهام فرد مورد اشاره آمریکایی‌ها قاچاق اسلحه به عراق بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری رویتر در این بیانیه که روز جمعه انتشار یافت آمده است که نیروهای آمریکایی در ادامه عملیات خود علیه «عوامل ایران در عراق» یک «افسر بلندپایه» نیروی قدس سپاه پاسداران را روز جمعه در بغداد دستگیر کردند. آنگونه که ارتش آمریکا مدعی شده در جریان عملیات دستگیری فرد مورد اشاره سه تن از محافظان وی نیز کشته شده‌اند.

سرهنگ دوم کریستوفر گارور سخنگوی ارتش آمریکا در بغداد با اشاره به این خبر مدعی شد: «نیروهای ائتلاف به هدف قراردادن تروریست‌هایی که اقدام به قاچاق جنگ‌افزار و بمب‌های مرگبار جاده‌ای به عراق می‌کنند ادامه خواهد داد. عملیات ما برای متوقف ساختن دخالت غیرسازنده عوامل ایران در عراق همچنان ادامه پیدا می‌کند».
این در حالی است که ارتش آمریکا هنوز اشاره‌ای به ملیت فرد دستگیر شده نکرده‌است.
گارور با ذکر این ادعای تکراری که رهبران گروه‌های قاچاق اسلحه در عراق با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تماس هستند گفت: «یکی از حنگ‌افزارهایی که به تازگی از داخل ایران به عراق قاچاق شده و علیه نیروهای ائتلاف مورد استفاده قرار می‌گیرد راکت‌های کاتیوشا با کالیبر 240 میلی‌متر است».

گفتنی است روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته با انتشار گزارشی از تصمیم مقامات کاخ سفید برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست «گروه‌های تروریستی» پرده برداشت، اقدامی که به عقیده تحلیلگران آمریکایی هدف دوگانه افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران و نیز تضعیف نیروی دفاعی این کشور در رویارویی نظامی احتمالی با ایالات متحده را دنبال می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین