کد خبر: ۶۳۹۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

اقتصاد کره دوباره جان گرفت

رشد اقتصادی کره جنوبی به بالاترین سطح دو سال اخیر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، اقتصاد کره جنوبی در دوازده ماه منتهی به دسامبر ۲.۳ درصد رشد کرد که این رشد ۰.۳ درصد بیشتر از رشد ثبت شده در دوره مشابه منتهی به ماه قبل و ۰.۱ درصد بیشتر از برآوردهای اولیه اقتصادانان بوده است. در بین بخش های مختلف، صادرات رشد ۳.۷ درصدی را تجربه کرده در حالی که واردات تنها ۱.۳ درصد بیشتر شده است. 

خش ساخت و ساز نیز با خروج از رشد منفی سه ماهه سوم به رشد ۱.۱ درصدی دست پیدا کرده و خدمات نیز سه درصد رشد را تجربه کرده است.

اقتصاد کره دوباره جان گرفت

از سوی دیگر اما هزینه آب و برق رشد منفی ۰.۴ درصدی داشته و رشد بخش تولید نیز به ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

هم چنین بر مبنای فصلی، اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه پایانی سال رشد ۱.۳ درصدی داشته که سه برابر رشد ثبت شده در سه ماهه سوم سال و قوی ترین رشد فصلی این کشور از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ تاکنون بوده است.

متوسط رشد اقتصادی کره جنوبی در بازه زمانی ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۱.۷۸ درصد بوده است که بالاترین نرخ ثبت شده مربوط به رشد ۷.۸ درصدی سه ماهه پایانی سال ۱۹۷۰ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به رشد منفی ۷ درصدی سه ماهه نخست سال ۱۹۹۸ بوده است.

همچنین طبق اعلام مرکز آمار کره جنوبی تورم این کشور در سال ۲۰۱۹ معادل ۱.۱ درصد بوده که ۰.۴ درصد کمتر از تورم دوره قبل و ۰.۱ درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده قبلی بوده است.

در بین بخش های مختلف، بالاترین نرخ تورم مربوط به مراقبت های درمانی با ۱.۵ درصد بوده و پس از آن نیز مسکن با ۰.۹ درصد و مواد غذایی و نوشیدنی با ۰.۷ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم در گروه فرهنگ با منفی ۱.۸ درصد و آموزش با منفی ۰.۸ درصد به ثبت رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین