کد خبر: ۶۳۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۲
درایتی به بی‌ریا پاسخ داد

جنگ مشاوران دو رییس جمهوری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «مصطفی درایتی» که در زمان ریاست‌جمهوری خاتمی، سمت مشاور رییس‌جمهوری در امور روحانیت را برعهده داشت، به اظهارات مشاور احمدی‌نژاد در امور روحانیت پاسخ داد. 

«سقای‌بی‌ریا» اخیرا در واکنش به ماموریت خاتمی از سوی برخی مراجع تقلید برای جلوگیری از هتک حرمت اماکن مقدس شیعیان در عراق انتقادات تندی را علیه خاتمی مطرح کرده بود. مشاور احمدی‌نژاد با بیان اینکه«خاتمی صلاحیت گفتگو با مقامات خارج از کشور را جهت جلوگیری از تخریب اماکن مقدس ندارد»، مدعی شده بود که به‌جز آیت‌الله صانعی هیچ‌کدام از مراجع چنین ماموریتی به خاتمی نداده بودند.

درایتی مشاور خاتمی در امور روحانیت در واکنش به این اظهارات گفت: سخن مشاور غیر نام آشنای احمدی‌نژاد در امور روحانیت، گرچه جای تعجب داشت ولی اگر تناسبی میان اعضای ستادی دولت نهم برقرار سازیم، رفع تعجب خواهد شد و متوجه می‌شویم که همه این سخنان ناشی از کم آوردن در عرصه فکر و عمل است. 

درایتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: این ردا بر تن برخی از دولتمردان کنونی گشادتر از توان و ظرفیت آنهاست و موضع‌گیری‌های این‌گونه ریشه روانی دارد. 

وی با اشاره به «افزایش محبوبیت خاتمی در میان اقشار سنتی بالاخص مراجع بزرگوار»، گفت: این افزایش محبوبیت، عصبانیتی فراتر از تصور را بر مخالفان اصلاحات تحمیل کرده و فشار روانی حاصل از این عصبانیت ناخود آگاه منجر به عدم تعادل در اندیشه و گفتار خواهد شد. 

وی افزود: درست زمانی که وابستگان به گروهی شناخته شده -که این مشاور نیز افتخار آن را دارد- برای ایجاد جو جدیدی علیه خاتمی در حوزه و شاید بعد از آن میان متدینان دست به کار شده بودند، به یکباره خبر تقاضا و اعتماد مراجع بزرگ و معزز به خاتمی برای حل بزرگترین مشکل امروز جهان اسلام و تشیع، همچون پتکی، تعادل را از برخی گرفت و آنها را به چنین واکنش‌هایی واداشت.

درایتی چنین اظهار نظراهایی را ناشی از «عدم درک واقع‌بینانه از حوزه ظریف و بسیار حساس ماموریت خاتمی» دانست و گفت: البته در میان نزدیکان دولت نهم این سخنان چندان هم غیر معمول نیست چرا که آنان ضعف ناشی از ارتباط صحیح خود با روحانیت و حوزه را با پرخاش‌های رنگ و رو رفته به دیگران و دارای اثر معکوس، دنبال کرده که باید مطمئن باشد به کاستی افزون‌تر منجر خواهد شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین