کد خبر: ۶۳۹۸۸۸
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
تشکر از رهبر انقلاب و رئیس مجلس برای تصویب لایحه بودجه سال ۹۹

روحانی: به مردم قول می‌دهم با حداقل تلفات و با کوتاه‌ترین زمان از کرونا عبور خواهیم کرد

برخی کاسبان کرونا برای سودجویی، ماسک را احتکار و پنهان و برخی دیگر با پنهان شدن پشت ماسک دلسوزی، جامعه را با دروغ پراکنی های خود، نگران و ملتهب می کنند/ تشکر از رهبر انقلاب و رئیس مجلس برای تدبیر اندیشیده شده درمورد تصویب لایحه بودجه سال اینده/ قدردانی از کشورهای یاری دهنده ایران در مقابله با کرونا؛ آمریکا اگر راست می گوید تحریم دارو را بردارد/ صدا و سیما برای مردم برنامه های شاد و مفرح داشته باشد
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برخی کاسبان کرونا برای سودجویی، ماسک را احتکار و پنهان و برخی دیگر با پنهان شدن پشت ماسک دلسوزی، جامعه را با دروغ پراکنی‌های خود، نگران و ملتهب می‌کنند، اطمینان داد که به پشتوانه کادر درمانی متخصص و پرستاران کشور و اراده و همکاری مردم، با حداقل تلفات و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از این بحران عبور خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: دولت به عنوان نگهبان سلامت مردم و کسب و کار و تأمین معیشت مردم، به وظیفه اش عمل می‌کند.

روحانی: به مردم قول می‌دهم با حداقل تلفات و با کوتاه‌ترین زمان ممکن از کرونا عبور خواهیم کرد

متن کامل سخنان روحانی در جلسه هیات دولت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایام پربرکت میلاد حضرت جواد الائمه (ع) و همچنین میلاد مولای ما امیر المؤمنین (ع) را به همه تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و در آغاز می‌خواهم از مجلس شورای اسلامی و از رئیس مجلس که با تدبیری که برای بودجه سال ۹۹ به خرج دادند و پیشنهادی را خدمت مقام معظم رهبری فرستادند و ایشان تأیید کردند، از مجلس و رئیس مجلس و بویژه از مقام معظم رهبری تشکر کنم که این بن بست را شکستند و این مسأله را حل کردند که بتوانیم برای سال آینده از آغاز سال طبق چارچوب قانون بودجه اقدامات مالی خودمان را انجام دهیم.

همچنین ایشان اجازه فرمودند که موضوع وزارت جهاد کشاورزی هم به بعد از مسأله مربوط به حفاظت‌هایی که لازم است در مسأله کرونا انجام گیرد، محول شود؛ بنابراین برادر عزیزمان آقای مهندس کشاورز که امروز سرپرستی این وزارتخانه را به عهده دارند همچنان این مسئولیت را برعهده خواهند داشت.

از همه ملت بزرگ ایران تقدیر و تشکر می‌کنم در این شرایط ویژه و خاصی که قرار گرفتیم برای حفظ آرامش، امید و اینکه اراده ملی ما بر این است که بتوانیم با متانت و بردباری و با همکاری از این معضل به خوبی عبور کنیم.

این بیماری، یک بیماری فراگیر است. تقریباً دامنه آن همه استان‌های ما را فرا گرفته و به یک معنا یک بیماری جهان‌گیر است که بسیاری از کشور‌های جهان به این مسأله مبتلا شدند و باید با تدبیر و همکاری یکدیگر از این معضل در اسرع وقت عبور کنیم.

مسأله سلامت مردم برای ما اهمیت دارد و همه تلاش‌ها برای این است که مردم، پدران و مادران و جوان‌های ما و افراد مسن و بیمار که بیشتر در معرض این ویروس هستند بتوانند از این مسأله عبور کنند و جانشان به سلامت باشد، سلامت و امنیت جانی برای ما بسیار مهم است.

اما در کنار آن امنیت روحی و روانی جامعه هم بسیار حائز اهمیت است. متأسفانه امروز علیرغم اینکه اکثریت جامعه ما و همه همکاری و یکدیگر را برای عبور از این مشکل یاری می‌کنند، عده‌ای هستند به عنوان کاسبان کرونا که می‌خواهند از این معضل برای سود مادی و سودجویی خودشان استفاده کنند و متأسفانه در مواردی با احتکار و گرانفروشی و عدم عرضه کالا با این فکر که در آینده این کالا را با قیمت بالاتر و گزاف می‌توانند بفروشند، مواجه بودیم. این عده‌ای بودند به عنوان کاسبانی که در این بیماری با جان مردم بازی می‌کردند و احتکار می‌کردند.

از طرف دیگر کاسبان دیگری هم در فضای مجازی و در رسانه‌های بیگانه داشتیم. عده‌ای ماسک را احتکار کردند و عده‌ای هم رفتند پشت ماسک دلسوزی، اما در واقع برای اینکه جامعه ما را ملتهب کنند و مردم ما را دچار نگرانی کنند، اخبار دروغ را در جامعه شایع می‌کنند.

مردم عزیز و بزرگوار باید توجه داشته باشند به اینکه این گروه محتکرین و معاندین در فضای مجازی که به آرامش مردم رحم نمی‌کنند؛ همچنین گروهی که افکار جامعه را با اظهارنظر‌های غیردقیق خودشان دچار اضطراب می‌کنند؛ این امر تخصصی است و باید به متخصصین مربوطه واگذار شود؛ مسئولیت این کار به وزارت بهداشت و درمان واگذار شده، اما همه دستگاه‌ها با همه توان، پیگیر بخش‌هایی از اموری هستند که به نوعی به آن‌ها مربوط می‌شود.

پزشکان و پرستاران در خط مقدم هستند و فداکاری بسیار بزرگی از خودشان نشان دادند و از همه آن‌ها تشکر و سپاسگزاری می‌کنم که هیچ کدام در انجام وظایف و اجرای وظایف خودشان دچار قصور نشدند و با همه توان در صحنه بودند؛ افرادی بودند روز‌ها و شب‌ها با استراحت بسیار کوتاه و با تلاش بسیار زیاد به طور مداوم کار خودشان را ادامه دادند؛ حتی وزیر محترم بهداشت و درمان که معمولاً روزانه با او در تماس هستم و گزارش می‌گیرم، در این مدت یک هفته و خرده‌ای شب‌ها یکی، دو ساعت بیشتر استراحت نکرده است.

بار سنگینی بر دوش همه است؛ به مردم عزیز و بزرگوارمان قول می‌دهم که به پشتوانه تخصص بالای پزشکان کشورمان؛ به پشتوانه اراده و تصمیم پرستاران و پزشکان؛ ایثار و فداکاری و همکاری مردم از این معضل با حداقل تلفات و با کوتاه‌ترین زمان ممکن ان‌شاء الله عبور خواهیم کرد.

کاری که امروز در بیمارستان‌ها انجام می‌گیرد، با زبان قابل وصف و شکرگزاری و تقدیر نیست و در واقع باید پاداش آن‌ها را خداوند بزرگ عنایت کند؛ در این مسأله چشم امید مردم اول به رحمت و لطف خداوند است و با توکل به خداوند است که روح‌ها آرامش پیدا می‌کند و در مرحله دوم به تلاش، کوشش و فداکاری تیم پزشکی و بهداشتی سراسر کشور است که شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

دیگران هم آماده کمک هستند؛ امروز وزارت صمت در صحنه همین جهاد است و بسیاری از تولیدگران از جان مایه گذاشتند و شبانه‌روز برای نیازمندی‌های جامعه کار می‌کنند؛ بسیاری از مسئولین نظارتی شبانه‌روز کار می‌کنند برای اینکه کالا به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد؛ باید از همه کارگران، مهندسین، کشاورزان و همه آن‌هایی که در پالایشگاه‌ها مشغول کار هستند تا انرژی به موقع در اختیار مردم قرار گیرد؛ همه آن‌هایی که در نیروگاه‌ها تلاش می‌کنند برای اینکه برق در اختیار مردم قرار گیرد؛ همه آن‌هایی که در کنار مراکز مهم تصفیه‌خانه‌های عظیم آب هستند تا آب آشامیدن در اختیار مردم قرار گیرد و همه آن‌هایی که در همه سمت‌ها، حمل و نقل، کسب و کار، همه پای کارند و شبانه‌روز تلاش می‌کنند برای اینکه مردم بتوانند زندگی راحتی داشته باشند؛ بحمدالله امروز تولیدگران، کشاورزان، مدیران و مسئولین حمل و نقل با همه توان در صحنه هستند تا مردم نیازمندی‌هایشان به خوبی برآورده شود.

وزارت خارجه و وزارت راه و شهرسازی امروز در تماس مستمر با همتایان خود هستند برای اینکه معضل رفت و آمد مربوط به صادرات و واردات کالا حل و فصل شود.

خدمت مردم عزیز عرض کنم که همه به سهم خودشان در این جهاد حضور دارند؛ خط مقدم ما مسئولین بهداشتی و درمانی هستند و در خطوط دیگر همه در صحنه هستند و تلاش می‌کنند.

دیروز در جلسه هماهنگی سه قوه بر این تصمیم تأکید کردیم که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تلاش کنند برای اینکه مردم دارای اقساط هستند و اقساط آن‌ها باید پرداخت شود و در برابر دولت مسئول هستند که پرداختی‌های خودشان را در موعد خاص پرداخت کنند، امهال موارد و دادن فرصت یک و دو ماهه انجام شود برای اینکه مردم بتوانند کار خودشان را با آسانی بیشتر و عدم مشکلات حل و فصل کنند و این راه باز ادامه پیدا می‌کند؛ یعنی اینکه بانک مرکزی و وزیر اقتصاد مسئول شدند در این زمینه برای مساعدت به کسب و کار‌هایی که در این ایام دچار مشکل شدند؛ برخی از کسب و کار‌ها است که بهترین زمان درآمدی‌شان شب عید و ایام عید بوده که دچار مشکل شدند و نسبت به آن‌ها دولت باید مساعدت کند و ان‌شاء الله طرح‌شان را بیاورند در هیأت دولت مطرح کنند و ان‌شاء الله به زودی آن را بررسی و تصویب می‌کنیم؛ برای اینکه مردم در رفاه بیشتری در این زمینه قرار گیرند.

همانطور که دولت وظیفه دارد نگهبان سلامت مردم باشد، وظیفه دارد نگهبان کسب و کار مردم و زندگی و تأمین معیشت مردم هم باشد؛ در اینجا خواهش می‌کنم از همه دستگاه‌های خبری، خبرنگاران، روزنامه‌ها، بویژه صدا و سیما با همه وجود در برابر معاندینی که در فضای مجازی و در رسانه‌های بیگانه سمپاشی می‌کنند؛ خبر دروغ را القاء می‌کنند و واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویند، بیایند واقعیت‌ها را برای مردم توضیح دهند.

بیمارستان ما، تلاش پزشکان و پرستاران ما، مراکز تولید و همه کارگران و مهندسینی که همه سر چاه و تلمبه خانه‌های نفت و گاز، همه جا، سر مرز برای نگهبانی از کشور و در همه جا حضور دارند و تلاش می‌کنند برای امنیت و نیازمندی مردم، بهداشت مردم، برای نظافت شهر مردم، همه تلاش و کوشش می‌کنند؛ این کوشش‌ها منعکس شود.

بدترین کار این است که بدخواهان ایران و ملت ایران از فرصت مشکل مردم و از ورود یک ویروس هم سوء علیه ملت ایران استفاده می‌کنند و می‌خواهند آرامش و اعتماد را از مردم بگیرند؛ اساس کار اعتماد بین مردم و مسئولین و در این شرایط اعتماد بین مردم و مسئولین بهداشت و درمان است.

آمار دروغ می‌دهند؛ حرف‌های دروغ می‌زنند و نظرات دروغ منتشر می‌کنند؛ می‌گویند واقعیت‌ها به مردم گفته نمی‌شود، در حالی که از روز اولی که احساس کردیم ویروسی وارد کشور شده، همان‌وقت به وزارت بهداشت و درمان گفته شد که همه آمار و اطلاعات در اختیار مردم قرار داده شده و چیزی از مردم مخفی نشود؛ مردم کاملاً بدانند که چه عده مشکوک و مبتلا به این بیماری اند و چه عده جان باخته در این بیماری هستند و چه اقداماتی در حال انجام است و آمادگی خودشان را هم به مردم اعلام کنند و خدای ناکرده اگر باز هم بخواهد این بیماری گسترش پیدا کند، با همه توان بیمارستان‌ها و تخت‌ها و پزشکان و پرستاران ما آمادگی دارند تا در برابر این ویروس مهاجم بایستند و ایستادگی کنند تا از این خطر عبور کنیم و رد شویم.

متأسفانه آن‌هایی که حتی دارو و مواد غذایی را به روی مردم بستند و تحریم کردند، خبیثانه‌ترین اقدام را علیه ملت ایران در این ۲ سال انجام دادند؛ آن‌ها هم آمدند با یک ماسک دلسوزی ظاهر شدند که ما هم می‌خواهیم به ملت ایران کمک کنیم؛ شما اگر واقعاً راست می‌گویید لااقل تحریم دارو را بردارید؛ این اولین قدم است. بگویید نسبت به ملت ایران تا حالا اشتباه و خطا کردیم و عذرخواهی می‌کنیم و اولین قدم ما این است که فعالیت بانکی برای خرید دارو، نقل و انتقال دارو و فعالیت کشتیرانی در این زمینه و مواد غذایی مردم، آزاد است و ما کاری نداریم و این تحریم را از روی مردم برداشتیم.

مردم ما به خوبی می‌دانند شما دروغ می‌گویید؛ واقعیت را نمی‌گویید؛ البته در اینجا من باید از همه دولت‌ها و کشور‌هایی که در زمینه مبارزه با این ویروس به ما کمک کرده و آماده‌اند به ما کمک کنند؛ تجهیزات فرستادند و باز هم آمادگی دارند دارو و تجهیزات برای کشور ما بفرستند، از همه آن‌ها تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

کار آموزش و پرورش و بخش دانشگاهی یک مقداری سخت شد؛ از یک طرف وزرای مسوول دغدغه آن را دارند که به وظیفه قانونی و ذاتی خودشان برای آموزش فرزندان این جامعه اقدام و عمل کنند و از این وظیفه باز نمانند؛ از یک طرفی هم نگران سلامت فرزندان این کشور هستند و در عین حالی که این هفته‌ها مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل بوده همه تلاش و توان خود را به کار گرفتند که با فرزندان جامعه، دانش آموزان و دانشجویان در تماس باشند.

خوشبختانه فضای مجازی و همچنین صدا و سیما فضای بسیار مناسبی را برای این کار آماده کردند؛ این هم یک تجربه است که اگر روزی، هفته‌ای نتوانستیم به طور مستقیم به فرزندان عزیز جامعه خدمت بدهیم، بتوانیم از طریق فضای مجازی و از طریق صدا و سیما این خدمات خود را ادامه دهیم تا بچه‌های ما از درس و تحصیل و فعالیت باز نمانند؛ ضمن اینکه یک خدوت روحی هم به آن‌ها هست.

به جوانی که در خانه هست، می‌گوییم سفر نرود؛ در خیابان حرکتت به حداقل برسد؛ در اجتماعات شرکت نکن؛ در خانه چه کار کند؟ اگر معلم با این عزیز در ارتباط باشد، او با معلم در ارتباط باشد؛ تکالیف خود را بگیرد و سوال و درس خود را مطرح کند؛ این غیر از علم و دانش یک آرامشی هم برای مردم است.

من از صدا و سیما می‌خواهم در این ایام که مردم برای حفاظت از جان خود بیشتر در خانه هستند، برنامه‌های شادتری برای مردم ارائه بشود؛ مردم وقتی در یک آپارتمان و خانه کوچک می‌خواهند محدود و محصور شوند، نمی‌توانند در اجتماعات شرکت کنند، رفت و آمد به آن صورت نمی‌توانند داشته باشند، باید صدا و سیما در خانه آن را جبران کند و ان شاءالله این کار انجام می‌گیرد.

همه هنرمندان در فضای مجازی بیایند؛ همه دانشمندان در فضای مجازی بیایند؛ همه روانشناس‌ها و همه آن‌هایی که می‌توانند لبخند برای مردم به ارمغان بیاورند در فضای مجازی بیایند؛ امروز کلماتی که مردم را از خستگی دربیاورد و برای مردم تنوع باشد، دیگر یک کار مستحب نیست؛ در این شرایط یک کار واجب است و همه از این فضای مجازی استفاده کنیم.

هنرمندان و همه آن‌هایی که می‌توانند به هر حال روحیه مردم را عوض کنند؛ بتوانند مردم را از آن حالتی که برای آن‌ها ایجاد شده در خانه ماندند که خودِ این خستگی آور است آن‌ها را از خستگی روحی دربیاورد این هم به عنوان یک وظیفه‌ای است که همه ما باید انجام بدهیم و دنبال کنیم و ان شاءالله دنبال خواهیم کرد.

نکته آخر من این که راجع به دولت الکترونیک و فضای مجازی حرف زیاد زدیم و قبلا در هر مقطعی گفتیم که در دنیای امروز باید از فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم؛ الان در این شرایط اهمیت این مساله بیشتر و واضح‌تر و روشن‌تر شده است؛ دیگر این روز‌ها می‌خواهیم آموزش هم با این فضای مجازی باشد؛ این روز‌ها می‌خواهیم کسب و کار هم با فضای مجازی باشد؛ می‌خواهیم تامین مواد مورد نیاز مردم و خرید و فروش هم به صورت دیجیتال باشد؛ خودِ این مساله و فضا باید ما را برای حرکت بیشتر تشویق کند.

ناچاریم در این شرایط مقداری سبک زندگی خود را تغییر دهیم؛ اینکه امروز بانک‌ها هم کمک کردند برای اینکه مردم به بانک‌ها مراجعه نکنند و بتوانند از فضای مجازی و موبایل‌های خود استفاده کنند، نشان می‌دهد که از این ظرفیت باید حداکثر استفاده را ببریم.

فضای مجازی مخصوصا در این شرایط یک ظرفیت بزرگ است؛ باید همه همدیگر را یاری و کمک کنیم و دولت الکترونیک خود را بسازیم؛ ارتباطات دیجیتالی خود را بیشتر و اقتصاد خود را به سمت دیجیتال هدایت کنیم.

می‌خواهم تشکر کنم از همکاری مردم با بخش بهداشت و درمان؛ اگر همکاری مردم نبود هیچ اقدام مهمی نمی‌توانستیم انجام دهیم؛ اگر مردم به وزارت سلامت ما اعتماد نمی‌کردند، شاید این بیماری الان چند برابر یا چند ده برابر این در جامعه منتشر شده بود؛ کار بزرگ را مردم کردند؛ در خانه نشستند برای اینکه یک روزه جدیدی برای مردم ایجاد شد؛ یک زمانی بود در ادیان سابق روزه به این بود که طرف حرف نزند «إِنِّی نَذَرْتُ لِلرَّحْمَنِ صَوْمًا» من روزه گرفتم و روزه این بود که دیگر طرف حرف نمی‌زد؛ روزه کلام، روزه سخن می‌گرفت.

امروز هم مردم یک روزه خاصی را برای خودشان لازم کردند و آ‌ن ماندن در خانه، حداقل بیرون آمدن، حداقل در جامعه رفتن، حداقل مسافرت کردن، حتی سبک تماس‌های خود را عوض کردند؛ قبلا به هم می‌رسیدند اول دست راست خود را دراز می‌کردند؛ حالا دست روی سینه می‌گذارند و با سر به هم احترام می‌گذارند.

سبک زندگی هم در این ایام یک تغییرات موقتی پیدا کرده و این تغییرات به سلامت جامعه کمک می‌کند و همانطور که دیروز مقام معظم رهبری تاکید کردند هر چیز که به سلامت جامعه کمک کند، حسنه است و هر چیزی که برای سلامت جامعه مضر باشد، سیئه است و بنابراین همه ما باید همکاری خود را ادامه دهیم.

به مردم قول می‌دهم دولت با همه توان در خدمت مردم است؛ وزارت بهداشت و درمان در خدمت مردم است؛ با همکاری همدیگر با تعاون و یاری یکدیگر انشاءالله از این مشکل عبور خواهیم کرد.

من از همه دستگاه‌های دولتی که در این ایام سخت افتتاح‌های خود را تاخیر نینداختند تشکر می‌کنم؛ یعنی هر کجا در استان‌ها و در شهرستان‌ها طرح‌ها به ثمر رسیده، افتتاح‌ها انجام گرفته است؛ حالا ویدئوکنفرانسی انجام گرفته به جای حضور مسوولین و به هر شکلی بوده و انشاءالله باز هم ادامه پیدا می‌کند.

خوشحالم که امسال با اینکه سال سختی بود، آمار فعالیت‌های اقتصادی و به ثمر رسیدن طرح‌های مهم تولیداتی بسیار قابل ملاحظه بوده و در این ایام که ایام توسل به امام جواد (ع) و مولای ما امیرالمومنین (ع) و روز‌های بسیار مبارک ماه رجب هست و بعد از آن هم ماه شعبان پیش روی ماست، بتوانیم با توکل به خداوند و با توسل به پیامبر (ص) و ائمه هدی (ع)، سلامت جامعه را از خداوند با همکاری‌ها و اجرای همه دستورات بهداشتی که به آن مکلف هستیم، بگیریم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
48
این هم مثل بقیه قول هاته!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
حداکثر و حداقل را اعلام کنید . با استدلال شما تلفات هر چند تا باشد شما یک عدد بالایی را تعیین می کنید و این تلفات را حدافل می نامید. این جمله حداقل شما را همیشه می توان به جمله درست تبدیل کرد. چون جای خالی عدد بالا را خودتان تعیین می کنید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
45
جناب روحانی بد نیست مصاحبه های قبلی را مرور کنید از این قول ها خیلی دادی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
28
کارشکنهای باعث شیوع کرونا را معرفی کنید...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
24
جناب رییس جمهور
چه بسیارند از این قول ها.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
26
کروناقول وخواهش سرش نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
25
شما اول میگی دولت اینکاروآنکار را خواهدکرد بعد میگی کارشکن ها نگذاشتند، پس قبل ازقول و وعده یک ارزیابی ازقدرت های اثرگذاربکنید بعد قول بدهید!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
1
28
چه فایده این جنگ ودعواها با آمریکا که الان برای یک ماسک مردم مستاصل شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
24
ماسک رو مثلا نرخ گذاشتن فیلتر دار۱۵ساده ۴ هزار تومان واقعا چی فکر کردید اول احتکار می کنید بعد از بازار آزاد کمی کمتر می دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
20
شما چرا با کسانی که کرونا را وارد کرد برخورد نکردی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
8
4
در زمان احمدی نژاد کارت سوخت کمتر از یکهفته دست مالک میرسید الان ۴ ماه . در زمان احمدی نژاد تمام سرویس های بهداشتی کل کشور رایگان بود نمازخانه های سرراه همه دایر بودند الان سرویش بهداشتی ۱۰۰۰ تومان مساجد و نماز خانه ها بسته .ان زمان برای زوار کربلا ارز دولتی میدادند الان برای تفریح ترکیه و گرجستان و امثالهم ارز دولتی میدن هزاران دلیل دیگر دارم که با نوشتن تمام نمیشود تو و کابینه تو فاصله طبقاتی ایجاد کردید طبقات متوسط جامعه هم امدن زیر فقر
فرشاد
|
Canada
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
1
18
حداقل چی؟ اخه رییس جمهور باید متقن و مستدل حرف بزنه. حداقل چقدره ؟ نسبت به چی؟ حداکثر چقدره؟
آقای رییس جمهور که به کرونا تا شنبه وقت داده بود. چی شد پس. تمدید شد؟
مبصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
4
چرا قول می دهید وقتی که هنوز نمی تونید ابتدایی ترین امکانات مقابله بااین خطر را در دسترس عموم قرارذ بدید...
امان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
2
میشه شما قول ندی......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
5
می گفتند بابت داروها خودکفا شدید بیش تز ۹۰دزصد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
1
و با کمترین الکل، کمترین ماسک، و کمترین ژل دست !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین