کد خبر: ۶۳۹۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵

اطلاعیه دفتر آیت‌الله سیستانی در قم درباره کرونا

در پی شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن، دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی در قم، در توصیه‌هایی، اختصاص نصف سهم مبارک امام(ع) به تسکین آلام بیماران و پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا را مجاز دانست.
آفتاب‌‌نیوز :

در این اطلاعیه که روز چهارشنبه منتشر شده، آمده است: اکنون و در این هنگامه شگفت که جهان با بیماری «کرونا» درگیر و به ‌ویژه جمهوری اسلامی ایران نیز به این «ابتلا» دچار شده، از مومنان انتظار می‌رود؛ صبوری پیشه کرده و توصیه ها و سفارش های پیشگیرانه وزارت بهداشت را به عنوان مسئول اصلی رویارویی با این جریان و دیگر مسئولان را جدی گرفته و بدان عمل کنند.

این اطلاعیه حاکی است: بی گمان التجاء و تضرع به درگاه الهی و توسل به خاندان عصمت و طهارت (ع) از جمله مهم‌ترین عوامل رهیدن از این هنگامه دشوار است.

اطلاعیه دفتر آیت‌الله سیستانی در قم درباره کرونا

در این اطلاعیه بیان شده است: رعایت حال مبتلایان و هرگونه مساعدت به آنان برای تسریع بهبودی و تسکین آلامشان مرضی خداوند متعال است و مومنین مجازند نصف سهم مبارک امام(ع) را در این راه و نیز پیشگیری از ابتلای مردم به آن مصرف کنند.

اطلاعیه آورده است: از تمام پزشکان، پرستاران و تلاشگرانی که با تمام توان و از دل و جان در جهت سلامت مردم عزیز در حال مبارزه با این ویروس فراگیر هستند، تشکر می نماییم و از خداوند علیم و حکیم سلامت و توفیق برای ایشان مسالت داریم.

در پایان این اطلاعیه تصریح شده است: ضمن سفارش به شکیبائی و هوشمندی، برای بیماران عزیز شفای عاجل و درگذشتگان رحمت و غفران الهی مسالت می نماییم.

بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین