کد خبر: ۶۴۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۰
وزیر پیشین نفت:

استعفا نداده‌ام برکنارم کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «سید كاظم وزیری‌هامانه» پس از برگزاری مراسم تودیع خود در پاسخ به سوالی در خصوص دلایل استعفای خود تصریح كرد: من اصلا استعفا ندادم و توان كار داشتم و خواهم داشت، و كسی كه توانایی كار دارد استعفا نمی‌دهد. تشخیص آقای رییس جمهور به جابه‌جایی بود، بنده هم مطیع امر و در نظام جمهوری اسلامی خدمتگزاری كوچك هستم و دستورات را اجرا می‌كنم.

وزیر پیشین نفت در پاسخ به اینكه «چرا در دوران وزارت خود نسبت به فاجعه‌ها و بحرانی كه امروز اشاره كردید هشدار ندادید؟»، گفت: بارها به صورت مكتوب نوشتم و امروز نیز آخرین روزی بود كه می‌توانستم با بیان رسا این موضوع را مطرح كنم. سرعت مصرف انرژی در كشور ما با سرعت تولید تطبیق ندارد و بالاخره ذخایر روزی به پایان می‌رسد، و باید به هر طریق موجود مصرف را كم كنیم.

وزیری هامانه درخصوص عملكرد دو ساله خود در سمت وزارت نفت گفت: عملكرد دو ساله وزارت نفت به مراتب از آن چه پیش‌بینی می‌شد و انتظار می‌رفت بالاتر بود، و از این بابت از خدا سپاسگزارم، و از همه همكاران خود نیز تشكر می‌كنم.

وی در ارتباط انتقاداتی كه از نهادهای نظارتی در سخنرانی خود آورده بود، توضیح داد: من در خصوص نهادهای نظارتی گفتم كه تلافی چند سال گذشته را بر سر ما درآورده‌اند و آن چه می‌توانستند، تاختند. از این بابت اگر به حق این كار را كردند من خدا را سپاسگزارم، و اگر خدای ناكرده به حق نكردند و قصد تخریب داشتند به خدا واگذارشان می‌كنم.

مشاور رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه «انتقادهای موجود از اعطای تخفیف در فروش گاز چه تاثیری در تغییر او داشته»، گفت: اصلا تخفیفی وجود نداشته كه اثری داشته باشد این بهترین قراردادی بود كه امضا شده و انتقادهای مطرح شده به این موضوع خصمانه است.

هامانه با بیان اینکه «تجربیات خویش را در اختیار وزیر جدید قرار خواهد داد»، گفت: ایشان از بهترین دوستان من هستند و حتما اگر بتوانم كاری كنم نه تنها اطلاعات خود را در اختیار می‌گذارم، بلكه به صورت اجرایی و عملی هم در خدمتشان هستم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین