کد خبر: ۶۴۰۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

یک نفر براثر کرونا در زاهدان فوت کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نخستین مورد فوتی با آزمایش کرونای مثبت در زاهدان به ثبت رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد هاشمی شهری روز پنجشنبه اظهار داشت: در روزهای اخیر ۴۵۷ بیمار تنفسی حاد به مراکز درمانی سیستان و بلوچستان مراجعه که از این تعداد ۲۰۶ نفر خدمات خود را به صورت سرپایی دریافت کرده اند و ۲۵۱ نفر نیز در بیمارستان های استان بستری شده اند.

وی ادامه داد: ۱۶ نفر براثر بیماری تنفسی حاد در سیستان و بلوچستان فوت کرده اند که بیماری آنان کرونا نبوده است.

یک نفر براثر کرونا در زاهدان فوت کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: مجموع بیماران با آزمایش کرونای مثبت سیستان و بلوچستان تا این لحظه ۱۷ نفر بوده است که ۱۱ مورد آنان در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان‌ بوده اند.

وی با دعوت مردم برای حفظ خونسردی و ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی و با توجه به بروز مورد جدید مثبت در استان و همچنین پیش بینی شدت گرفتن موج همه گیری در هفته پیش رو گفت: مهمترین توصیه متخصصان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان حضور نیافتن در مجامع عمومی و مراسم مذهبی و غیرمذهبی، تاکید بر ماندن در منزل، خودداری از مسافرت‌های غیرضروری، حفاظت از افراد در معرض خطر مانند افراد مسن و بیماران مزمن و رعایت بهداشت تنفسی و بهداشت دست است.
هاشمی شهری بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات اپیدمیولوژیک، بیش‌از ۸۰ و یا حتی ۹۰ درصد مبتلایان به کووید-۱۹ نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و به صورت سرپایی و در منزل امکان سپری کردن دوره نقاهت را دارند.

وی با بیان اینکه اقلام دارویی به صورت رایگان در اختیار این گروه از بیماران قرار گرفته است گفت: از بیماران درخواست می‌شود در طول مدت درمان حتما در منزل بمانند و حداکثر یک نفر از اعضای خانواده با لحاظ شرایط بهداشتی مراقبت از این عزیزان را بر عهده داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: پیش‌بینی‌های لازم از قبیل حضور پزشک متخصص عفونی و تامین فضا و امکانات اختصاصی برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک و یا بیماران مثبت در تمام بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شده است.

وی ادامه داد: این مراکز شامل بیمارستان‌های خاتم الانبیاء(ص)، نبی اکرم(ص)، علی‌بن ابیطالب(ع) و تامین اجتماعی در زاهدان، امام خمینی(ره) در خاش، دارالشفاء در میرجاوه و رازی در سراوان است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای جنوبی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین