کد خبر: ۶۴۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۹
تحلیل ناصر قوامی از واکنش حامیان دولت

چرا به شاهرودی حمله شد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «سید ناصر قوامی» رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم معتقد است علت تخریبی که اصولگرایان علیه آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضاییه شروع کردند دیدگاه‌های اصلاح‌طلبانه ایشان است و بدیهی است که اصولگرایان هرگونه دیدگاه‌های اصلاح‌طلبانه را برنمی‌تابند چه این دیدگاه‌ها از سوی اصلاح‌طلبان باشد، چه از سوی رئیس قوه قضاییه که منصوب رهبری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، حملات تخریبی اصولگرایان علیه هاشمی شاهرودی پس از آن صورت گرفت که رئیس قوه قضاییه در همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور انتقادات صریحی را از سیاست‌های اقتصادی دولت نهم و بی‌ثباتی مدیریت‌ها بیان کرد. وی به دولت توصیه کرد که تغییر مکرر مدیران و وزیران چیزی را عوض نمی‌کند.

بیان این سخنان کافی بود تا روزنامه‌های حامی دولت به انتقاد از رئیس قوه قضاییه برخیزند. «سیاست روز» از روزنامه‌های حامی دولت در یادداشتی در شماره روز شنبه خود خطاب به شاهرودی نوشت: «شش سال گذشت و هنوز بر اریکه ریاست قضاییه کشور نشسته و از وضعیت ویرانه می‌نالید. خنده‌دار نیست؟ آش آن قدر شور است که به نمایندگان مجلس به بهانه دخالت در کار قاضی، اجازه تحقیق و تفحص نمی‌دهید و وقتی نمایندگان خواستار رسیدگی به منابع مالی قوه قضاییه می‌شوند، حتی آنان را به درون دفترتان هم راه نمی‌دهید. بله، حق دارید! هر کس جای شما بود فرافکنی می‌کرد، بهترین دفاع، حمله است. به جای آن که سر و سامانی به وضعیت ویرانه ای که امروز نام ویرانه را هم به زحمت می‌توان بر آن نهاد بپردازید، در خصوص تغییر وزرا اظهارنظر می‌کنید. بحث باید عوض شود. بار اولتان نیست».

در همین حال، روزنامه «ایران» ارگان دولت از هاشمی شاهرودی خواست «تفکیک قوا را نقض نکند و بعد از جبران اشتباهی که مرتکب شده است به گونه‌ای عمل کند که دیگر شاهد تکرار چنین اشتباهاتی از سوی رئیس قوه قضاییه نباشیم.»

سید ناصر قوامی در تحلیل این حملات به خبرنگار سیاسی آفتاب، گفت: بیان دیدگاه‌ها هیچ گاه دخالت در قوای دیگر نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم معتقد است: اصولگرایان که از حامیان دولت هستند هیچ سخنی را برخلاف دیدگاه‌های خود برنمی‌تابد، حالا این سخنان چه از سوی آقای خاتمی و کروبی باشد و چه از طرف آقای هاشمی شاهرودی.

قوامی افزود: آقای شاهرودی این حق را دارد که از بی‌ثباتی مدیریت‌ها انتقاد کند و بگوید تغییر مدیریت‌ها چیزی را عوض نمی‌کند. بنابراین، این اظهارنظر هیچ گاه دخالت در قوای دیگر نیست.

وی ادامه داد: دیدگاه‌های هاشمی شاهرودی در مسائل قضایی، سیاست داخلی و خارجی و عرصه‌های دیگر یک دیدگاه اصلاح‌طلبانه است و بدیهی است که اصولگرایان هرگونه دیدگاه اصلاح‌طلبانه را برنمی‌تابند حتی اگر از ناحیه رئیس قوه قضاییه باشد که منصوب رهبری است.

قوامی در پایان با تاکید بر این که «رئیس قوه قضاییه منصوب رهبری است»، خاطرنشان کرد: تخریب هاشمی شاهرودی ضربه زدن به جایگاه رهبری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین