کد خبر: ۶۴۰۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱

رئیسی: بسیاری از اراضی ملی را زمین‌خواران پس گرفتیم

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که بسیاری از اراضی ملی از زمین‌خواران پس گرفته و به بیت‌المال بازگردانده شده، تاکید کرد: دستگاه قضایی در آینده نیز این مسیر را قاطعانه ادامه می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی پس از کاشت نهال به‌مناسبت روز درختکاری، در خصوص تاثیر این کار در افزایش امید و نشاط در جامعه اظهار داشت: حرکت رهبر معظم انقلاب در کاشت درخت برای همه مسئولان و مردم یک درس و حرکتی ماندگار در جهت حفظ محیط زیست، فضای سبز و هوای خوب برای کشور است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه زمین و آب و هوای خوب از حقوق عامه است، تصریح کرد: حفظ زمین، حفظ آب، حفظ محیط زیست و هوای سالم جزو حقوق عمومی و برای همه ما وظیفه است.

رئیسی: بسیاری از اراضی ملی را زمین‌خواران پس گرفتیم

برخورد قاطع با دست اندازان به حقوق عامه

رئیسی، دست‌اندازی به زمین و استفاده غیرمجاز از آب و آلوده کردن محیط زیست و هوا را امری ناپسند دانست و متذکر شد: همانگونه که از اولین روز‌های حضورم در دستگاه قضا اعلام کردم مصمم هستیم با هرگونه دست‌اندازی به حقوق مردم قاطعانه برخورد کنیم و امروز به مردم عزیزمان اعلام می‌کنم که همکاران ما در سراسر کشور اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته در جهت قطع دست سوداگران و زمین خواران از اراضی ملی، بسیاری از این اراضی در حومه تهران همچون لواسانات، دماوند و محدوده جنوبی شهر و در بسیاری شهر‌های دیگر به بیت‌المال برگردانده شده است.

رئیسی همچنین متذکر شد که با روابط ناسالمی که در برخی دستگاه‌ها همچون ثبت، شهرداری و شورا‌های شهر وجود داشت که باعث شده بود سوداگران و زمین‌خواران بتوانند به اموال عمومی و بیت‌المال دست‌اندازی کنند، برخورد شده و تعداد قابل توجهی از افرادی که در بخش‌های مختلف با روابط ناسالم و رشوه باعث شده بودند دست سوداگران برای فساد باز شود، اکنون در زندان هستند.

رئیس دستگاه قضا در همین راستا به متولیان امر در نهاد‌های امنیتی و انتظامی نیز توصیه کرد وظایف و ماموریت خود در حفظ زمین و جنگل‌ها و مراتع و محیط زیست را با جدیت پیگیری کنند و اجازه ندهند کسی به اموال بیت‌المال دست درازی کند.

رئیسی: بسیاری از اراضی ملی را زمین‌خواران پس گرفتیم

رئیس قوه قضاییه گفت: حرکت ما در روز درختکاری یک حرکت نمادین است، اما اصل قضیه این است که همکاران ما در دستگاه قضا و همکاران ما در سپاه، بسیج و دستگاه‌های امنیتی به هیچ عنوان اجازه ندهند به حقوق بیت‌المال و جنگل‌ها و اراضی ملی و منابع طبیعی دست‌اندازی و محیط زیست آلوده شود و ما در سال‌های آتی نیز با جدیت این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

رئیسی با اشاره به تذکراتی که هر ساله در روز‌های پایانی سال از سوی دستگاه‌های ذیربط برای حفظ جنگل‌ها و مراتع و محیط زیست به مردم داده می‌شود تاکید کرد: حفظ جنگل‌ها و مراتع و صیانت از آن‌ها یک اصل مهم است.

رئیس قوه قضاییه در پایان با بیان این‌که اراضی ملی و جنگل‌ها و مراتع متعلق به ملت است، نه یک قشر خاص و افراد با نفوذ، تاکید کرد: آنچه متعلق به همه مردم است، باید حفظ شود و ما مصمم هستیم که ذخایر ملی برای همه مردم بماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین