کد خبر: ۶۴۰۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱

کرونا فعالیت ۲ قطار بین استانی در راه آهن جنوب را متوقف کرد

مدیرکل راه آهن جنوب از متوقف شدن فعالیت ۲ قطار مسافری ۴۰۰ تا ۶۰۰ نفره به دلیل کاهش شدید حجم مسافر در ایستگاه اهواز خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالکریم درویش‌زاده پنج شنبه با بیان اینکه عملیات غربالگری پزشکی از مسافران ورودی به ایستگاه‌های راه آهن جنوب همچنان ادامه دارد، اظهارداشت: این درحالی است که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های جابجایی مسافر از طریق قطار تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در زمان پیش فروش بلیط قطارهای مسافری ۸۵ درصد از بلیط‌ها بفروش رسید، گفت: اما بعد از شرایط به وجود آمده، مسافران اقدام به استرداد آنها کردند تاجایی که تمامی بلیط‌های گروهی تا امروز به صورت کامل از سوی مسافران استرداد شد.

کرونا فعالیت ۲ قطار بین استانی در راه آهن جنوب را متوقف کرد

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: در حال حاضر بلیط برای عرضه وجود دارد اما استقبالی از سوی مردم صورت نمی‌گیرد.

درویش زاده در خصوص فعالیت قطارهای بین استانی بیان داشت: تاکنون تعداد ۲ قطار به مقصد اهواز و مشهد متوقف شده‌اند و در روز از راه آهن جنوب یک یا ۲ قطار بین استانی با حداقل مسافر حرکت می‌کنند.

فعالیت قطارهای جابجایی بار متوقف نمی شود

وی همچنین با بیان اینکه قطارهای باربری در راه آهن جنوب فعال هستند ، گفت: این نوع قطارها در سطح استان قرار نیست متوقف شوند.

درویش‌زاده در خصوص قطارهای مسافری درون استانی گفت: این قطارها نیز به منظور خدمات رسانی به شهروندان بر اساس جدول زمان‌بندی با حداقل مسافر در حال تردد هستند.

مدیرکل راه آهن جنوب اضافه کرد: در صورت نیاز با توجه به کاهش حجم مسافر در این بخش از قطارها نیز ممکن است تعداد یک تا ۲ رام از جدول حرکت قطارهای درون استانی نیز کم شود.

استقرار گروه های جمعیت هلال احمر برای ارائه آموزش های پیشگیری به مسافران

مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه روزانه نشست های آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با حضور کارشناسان جمعیت هلال احمر خوزستان ویژه کارکنان و مسافران در سالن ایستگاه اهواز انجام می‌شود، افزود: در گذشته طرح‌های آموزشی لازم بصورت پدافند غیرعامل در خصوص زلزله ، سیل و ... را اجرا کردیم و در حال حاضر آموزش‌های بهداشتی لازم جهت جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا در حال ارائه است.

درویش زاده خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها شامل شناخت علائم و نشانه‌های بیماری کرونا، راه‌های پیشگیری و خودمراقبتی ، راه‌های انتقال این بیماری، روش‌های صحیح استفاده از ماسک و دستکش است.

با مثبت شدن آزمایش ۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان آمار کلی مبتلایان به این بیماری در استان به ۵۶ نفر رسید و تعداد افراد فوت شده به دلیل ابتلا به این بیماری همچنان 12 نفر است.

خطوط راه آهن جنوب ۶۹۹ کیلومتر طول دارد که ۲۶۴ کیلومتر خطوط فرعی، مانوری، صنعتی و تجاری دارد.
راه‌آهن جنوب دارای سه مسیر اهواز - اندیمشک ( تا ایستگاه هفت تپه )، اهواز - بندر امامخمینی(ره) – ماهشهر، و اهواز - خرمشهر - شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است. طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۳۹۳ و ۱۸۰ کیلومتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین