کد خبر: ۶۴۰۱۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۱

بیانیه حوزه‌های علمیه کشور در واکنش به کشتار مسلمانان در هند

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از مواضع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، جنایت علیه مسلمانان در هند را محکوم کرد و توقف نژادپرستی و قتل عام مسلمانان در آن کشور و همچنین ورود جدی سازمان های بین المللی در این زمینه را خواستار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در بیانیه ای در واکنش به جنایات هندوها علیه مسلمانان آورده است: کشور هندوستان مهد ادیان و فرق و مذاهب مختلف بوده و یکی از مدعیان دمکراسی در جهان است و همواره تمامی مردم هندوستان در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی کرده اند، اما ظاهرا این یک پارچگی و اتحاد به مذاق مستکبران و تفرقه افکنان عالم به ویژه سران جنایتکار آمریکا و استکبار جهانی خوش نیامده و به همین سبب ایجاد تفرقه، کینه و چند دستگی را در میان ملت هندوستان در دستور کار قرار داده‌اند که این بار شاهد صحنه‌های به خاک و خون کشیده شدن و شهادت تعدادی از مسلمانان کشور هند هستیم که با خشونتِ سازماندهی شده علیه مسلمانانِ مظلوم هندی، قلب همه آزادی‌خواهان جهان را به درد می‌آورد.

این بیانیه تاکید کرده است: به طور قطع اقدام به شکنجه، کشتار و هتک حرمت زنان و مردان و کودکان بی‌دفاع مسلمان هندی اقدامی همسو با اهداف و سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی است و بی شک این حرکت اتحاد و یک‌پارچگی هندوستان بزرگ را هدف قرار داده و هرگز به سود دولت و ملت هندوستان نخواهد بود.

بیانیه حوزه‌های علمیه کشور در واکنش به کشتار مسلمانان در هند

بیانیه افزوده است: جای تأسف است که دولت هند با وضع قوانین مبتنی بر تبعیض‌نژادی و سلب حقوق دینی علیه مسلمانان و با دامن زدن به اختلافات، آتش این تفرقه را شعله‌ورتر کرده و پس از سفر رئیس جمهور نژاد پرست آمریکا و با چراغ سبز استکبار جهانی بر خلاف قوانین بین المللی، در روزهای گذشته دست برخی از هندوهای افراطی را در کشتار وحشیانه مسلمانان و به آتش کشیدن مساجد و تخریب منازل مسکونی مسلمانان بی دفاع هندی، باز گذاشته و در برابر این جنایات سکوتی مرگبار اختیار کرده است.

بیانیه حاکیست: بدون شک سکوت همراه با تایید سازمان‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر، گناهی بس عظیم، نابخشودنی و خیانتی آشکار به اصول حیات انسانی است. مراکز علمی آموزشی ،حوزه‌های علمیه، سازمان‌های اسلامی، علمای اسلام و کشورهای مسلمان و تمام آزادی خواهان جهان، باید سکوت را بشکنند و جنایات عده‌ای نژاد پرست و افراطی را بر ضد مسلمانان مظلوم کشور هند محکوم نمایند.

در ادامه این بیانیه تاکشد شده است: مرکز مدیریت حوزه های علمیه ضمن تایید اقدامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و با تاکید بر پی‌گیری آن، تهاجم و توحّش قومی و قبیله‌ای عده‌ای نژاد پرستِ بر ضد مسلمانان هند را به شدت محکوم کرده و خواستار اقدامات عاجل دولت هند و سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری برای توقف و جلوگیری از نسل‌کشی، خشونت‌های نژادپرستانه و قتل عام مسلمانان ستمدیده کشور هندوستان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
کهنه سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
1
در اولین فرصت ممکن جلوی شرکت هندی در چابهار گرفته شود! تا بدانند که ما قداست مسلمانان را طبق اصل 11 قانون اساسی امت واحده اسلامی بر تجارت ارجح می دانیم. دیپلماسی فعال را در این زمینه با حداکثری کشورهای مسلمان پیش باید برد. رهبری با
فرهاد صمدی نارمکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
پایگاه خبری یه محترم ما ایرانی ها ی نقطه ظعفی داریم حالا نمی دونم این نقطه ظعف خیلی بده یاخیلی هم خوبه واون اینه که نمی تونیم نسبت به درد انسان ها بی تفاوت باشیم خلاصه کنم چون درخیلی از پایگاه های خبری کامنت های زیادی گذاشتم ولی هیچ کدامشان چاپ نشدند اگه این کامنت و چاپ هم نکردید عیبی نداره ولی لااقل مطالعه کنید بابت مسلمان هند خیلی دلم می سوزه هیچ کاری هم نمی تونم بکنم مگر خدا به حق حضرت زهرا به دادشون برسه این مطلب هم خیلی آزارم میده که زمان استعمارگرانی مثل اینگلیسی ها این جماعت پست فطرت هندو ،،،........آن وقت ها مسلمانان هند رابرادران وخانواده وخویش خود حساب میکردند چون درمقابل ظلم ظالمان واجانب به وجودشان احتیاج داشتند ولی حالا می خواهند آنها رااز هند بیرون کنند وإدعاء میکنند که هند وطن آباء واَجدادی یشان نیست یکی نیست به این بی انصاف ها بگه موقع جنگ ها تون هم علیه اَجانب به مسلمون ها می گفتید که اینجا(هند)وطن آباء واَجدادی یتون نیست؟؟؟؟؟؟............
عبدا...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
0
بدتراز دولت ظالم هند وهندوهای افراطی سیلیبریتی های
خالی بند ولاف زن إ هندوستان اند ...........
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین