کد خبر: ۶۴۰۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

نگرانی‌ مازندرانی‌ها از مهمانان ناخوانده/تهدید و ارعاب برای بازگشایی جاده های بسته

مازندرانی‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا قصد میزبانی از مسافران و گردشگران را ندارند و این موضوع را از طرق مختلف اعلام کرده‌اند ولی با این وصف همچنان برخی از هموطنان بدون توجه به وضعیت میزبان حاضر به تعویق سفر خود نیستند و جاده‌های بسته شده را هم با تهدید و ارعاب قرار است بر روی خود بگشایند.
آفتاب‌‌نیوز :

مازندرانی ها همیشه به مهمان نوازی معروف بوده اند و حضور میلیونی مسافران و گردشگران به این استان بویژه در ایام تعطیلات نوروز و تابستان دلیلی بر این مدعا است اما شرایط خاص این روزهای مازندران که به دلیل شیوع بیماری کرونا ایجاد شده ، باعث گردید تا مازنی های مهربان در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و کنترل این بیماری خطرناک در استان ، از پذیرش مهمانان بویژه در ایام نوروز پرهیز نمایند.

آنان که همیشه در طول این چهل سال و در برهه های حساس پیش قدم بودند امسال نیز با شیوع کرونا در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار گرفتند و از هیچ کوششی دریغ ننمودند تا هر چه سریعتر شرایط مازندران به حالت عادی بازگردد و در این راستا و بر خلاف میل باطنیشان قصد دارند از پذیرفتن مسافر و گردشگر خودداری نمایند تا از گسترش این بیماری در استان جلوگیری نمایند.

نگرانی‌ مازندرانی‌ها از مهمانان ناخوانده/تهدید و ارعاب برای بازگشایی جاده های بسته

البته خواست مسئولان استانی نیز بر همین موضوع تاکید دارد و همکاری مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و باید تعامل دو سویه برای ریشه کن کردن کرونا ایجاد شود که یکی از آنها عدم پذیرش مسافران و گردشگران در مازندران است.

اکنون که مسئولان نظام به واسطه شیوع کرونا اعلام نموده اند که مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال تعطیل است ، شاید باشند خانواده هایی که فکر سفر به سرشان زده باشد و در حال بستن چمدان های خود باشند که لازم است بدانند امسال مازندران مقصد خوبی برای مسافران و گردشگران نیست و بهترین تصمیم ماندن در منازل است.

مسافرت بی مسافرت

یک شهروند مازندرانی ساکن غرب استان با هشدار به کسانی که قصد سفر به این استان را دارند ، گفت : در مازندران کسی پذیرای مسافران و گردشگران نیست و آنها باید شرایط به وجود آمده را به درستی درک کنند.

اسماعیل عابدینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اگر مردم می خواهند که هر چه سریعتر از شر کرونا رهایی یابند بهترین کار ماندن در خانه است و از سفر کردن بویژه به استان مازندران جدا خودداری کنند.

وی اظهار داشت : پلیس راهور باید از تردد خودروهای با پلاک غریبه در سطح استان جلوگیری نماید و آنها را به شهرهای خود بازگرداند.

عابدینی خواستار محدودیت برای ناوگان حمل و نقل عمومی شد و خاطر نشان کرد : برخی از افراد از طریق اتوبوس ، سواری کرایه و هواپیما به مازندران سفر می کنند که لازم است تا مسئولان تدابیری برای این موضوع بیاندیشند.

وی به استفاده از اهرم فشار برای بازگرداندن مسافران و گردشگران اشاره کرد و افزود : یکی از این راه ها محدود کردن خدمات چهارگانه آب ، برق ، گاز و تلفن در شهرک های مسکونی و ویلایی است تا شرایط برای ماندن در استان سخت شود.

وی به مسئولان پیشنهاد داد تا در ورودی های مازندران عوارضی ایجاد کنند و از هر خودرویی ۵۰۰ هزار تومان بگیرند تا مسافران از آمدن به این استان صرف نظر کنند.

در خانه بمانید

یک کارشناس امور اجتماعی نیز مقابله با کرونا را نیازمند عزم ملی و همکاری دستگاه های و آحاد مردم دانست و گفت : در حال حاضر عبور از پیچ سخت کرونا اولویت نخست جامعه و کارگزاران نظام محسوب می شود و همه باید در این زمینه تلاش کنند.

کامران بهرامیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یکی از مصداق های تحقق حقوق شهروندی مسئولیت اجتماعی یا به تعبیری جامعه پذیری است و این موضوع با شیوع کرونا در کشور از اهمیت ویزه ای برخوردار شده است.

وی به نقش رسانه ملی در ماندن افراد در منازل خود اشاره کرد و اظهارداشت : اگر صدا و سیما بتواند با پخش برنامه های جذاب و دیدنی مخاطبان خود را در خانه نگه دارد گام بزرگی در مهار و کنترل کرونا انجام داده است.

بهرامیان خاطر نشان کرد : پخش فیلم های کمدی خارجی آن هم به صورت سیاه و سفید یا سریال های قدیمی داخلی برای مخاطب جذابیت ندارد و آنها را خانه گریز می کند.

به گفته کارشناس امور اجتماعی ، در روزهای اخیر شاهد بودیم که رسانه ملی از یکسو مردم را از سفر کردن به شمال کشور باز می دارد و از سوی دیگر با پخش تیزرهایی از آزاد راه تهران - شمال آنها را به مسافرت رفتن ترغیب می کند که می بایست یک تجدید نظری در این زمینه صورت گیرد.

وی یادآور شد : باید برای نگه داشتن افراد در منازلشان برنامه داشت و صرف اینکه از آنها خواسته شود در این تعطیلات بلند مدت در خانه بمانند و سفر نکنند نمی تواند راهکار مناسبی در این زمینه باشد.

جاده بسته است

بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ، تمامی مسیرهای ورودی مازندران بر روی مسافران و افراد غیربومی بسته شده و در حال حاضر فقط خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی اجازه ورود از مبادی مازندران را خواهند داشت.

قرارگاه پدافند زیستی استان هم هرگونه چادرخوابی و برپایی کمپ در استان را ممنوع کرد و به شهرداران ، بخشداران ، دهیاران و سایر دست اندرکاران ذیربط هشدار داد که اجازه هیچ گونه برپایی چادر و کمپ را ندهند و در صورت مشاهده تخلف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با آنها برخورد خواهند کرد.

همچنین اقامتگاههای رسمی و غیررسمی استان مانند هتل ها ، مهمانپذیرها ، مدارس و مهمانسراها هم در هفته نخست شیوع کرونا در مازندران تعطیل شده که می تواند از گسترش شیوع کرونا در استان جلوگیری نماید.

امکانات نداریم ، نیایید

فرماندار ویژه شهرستان تنکابن واقع در غرب مازندران از مسافران و گردشگران خواست تا از سفر کردن به این استان جدا خودداری کنند چرا که سرانه و تجهیزات درمانی جوابگوی نیاز منطقه نیست.

سید امیر حسینی جو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این شهرستان در شرایط عادی هم با کمبود سرانه فیزیکی درمان و تجهیزات درمانی و پزشک متخصص روبرو است که در شرایط ویژه این مشکل به مراتب تشدید شده و جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی اظهار داشت : با توجه به این کمبودها بسیاری از بیماران شهرستان در طول سال به مراکز استان های همجوار یا پایتخت اعزام می شوند و اگر هموطنان در این شرایط به مازندران و بویژه غرب استان سفر کنند ، با مخاطره جدی از لحاظ شرایط درمانی مواجه خواهند شد.

حسینی جو با تاکید از عموم هموطنان درخواست کرد تا برای حفظ جان خود و خانواده شان حسب اعلام وزارت بهداشت به هیچ عنوان تا عادی شدن شرایط به این استان سفر نکنند.

تدبیر هوشمندانه مسئولان استانی در مهار و کنترل کرونا می تواند نوید بخش روزهای خوش برای مازندرانی ها باشد و باید آن را به فال نیک گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین