کد خبر: ۶۴۰۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

واتیکان هم کرونایی شد

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در واتیکان شهر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ماتئو برونی» رئیس سرویس مطبوعاتی واتیکان روز جمعه با اعلام این خبر گفت که بیمار مبتلا به کرونا روز پنجشنبه شناسایی شد و منطقه در حال ضدعفونی شدن است.

مقام های بخش بهداشت ایتالیا هم از ابتلای این فرد به کرونا مطلع شده اند. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد هویت فرد آلوده و اینکه از کدام کشور به واتیکان سفر کرده، مخابره نشده است.

واتیکان هم کرونایی شد

خبر ابتلای این فرد به کرونا درپی نگرانی ها در مورد سلامت پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان اعلام شد. سرفه کردن پاپ و گرفتگی بینی وی در یک مراسم ویژه در هفته گذشته، نگرانی هایی را در مورد سلامت وی افزایش داد.

این در حالی است که آزمایش کرونا روی پاپ منفی بود و تیم پزشکی اعلام کردند که وی صرفا به یک کسالت جزئی مبتلاست.

سرماخوردگی پاپ باعث شد وی چند مراسم و سخنرانی اخیرش را لغو کند. به همین دلیل و با توجه به افزایش شیوع کرونا در ایتالیا، برخی رسانه ها از احتمال مبتلا شدن وی به این بیماری خبر دادند، هر چند واتیکان آن را تکذیب کرد.

کرونا اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شایع شد و سپس به بیش از ۷۰ کشور در سراسر جهان سرایت کرد.

در مجموع، بیش از ۹۸ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و آمار مرگ و میر به ۳ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

ایتالیا، کانون ابتلا به کرونا در اروپاست. طبق جدیدترین آمار، تعداد مرگ ناشی از این بیماری در ایتالیا به ۱۴۸ نفر رسیده است و در مجموع ۳ هزار و ۸۰۰ تن در این کشور مبتلا شده اند.

در همین حال، سازمان بهداشت جهانی امروز (جمعه) درپی افزایش موارد ابتلا به کرونا در اروپا و آمریکا، هشدار داد که کشورهای جهان این بحران را به میزان کافی جدی نمی گیرند.

«تدروس آدانوم گبریسوس» دبیرکل سازمان بهداشت جهانی به خبرنگاران گفت: برخی کشورها تعهد سیاسی لازم و متناسب با سطح تهدید پیش رو را نشان نداده اند.

وی افزود: این یک تمرین نیست، بلکه این اپیدمی، تهدیدی برای هر کشوری چه فقیر و چه غنی است.

وی از سران دولت های همه کشورها خواست به جای واگذاری مسئولیت پاسخگویی به این بحران بر وزراتخانه های بهداشت، مسئولیت این کار را برعهده گیرند و همه بخش ها را هماهنگ کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین