کد خبر: ۶۴۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۴
وزیر آموزش و پرورش مهندس موسوی تشریح کرد:

پشت پرده حمله به هاشمی

آفتاب‌‌نیوز : ‌ آفتاب: «سیدکاظم اکرمی»‌ وزیر آموزش و پرورش در دولت مهندس «میرحسین موسوی»، نقل برخی مسائل از سوی هاشمی رفسنجانی درباره امام خمینی را تنها «بهانه‌ای برای حمله برخی رسانه‌ها و اشخاص به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام» دانست و یکی از دلایل اصلی این اهانت‌ها را «احتمال بالای ریاست هاشمی بر مجلس خبرگان رهبری» بیان کرد. 

پیش از این و به دنبال آنکه هاشمی رفسنجانی در کتاب جدید خاطرات خود عنوان نمود که امام خمینی در اواخر عمر با حذف شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر شوروی» موافقت کرده بود، برخی نشریات و سایت‌های حامی دولت، حملات و تخریب‌های گسترده‌ای را علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز کردند و تلویحا او را به دروغگویی متهم نمودند. 

این در حالی است که «سیدکاظم اکرمی» از اعضای دولت مهندس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، با بیان اینکه «آقای هاشمی جلسات بسیاری را به صورت خصوصی و دو نفره با حضرت امام داشته‌اند»، اظهار داشت: حضرت امام همواره مطالب مستدل را که با دید همه جانبه‌نگر خدمت ایشان مطرح می‌شد، می‌پذیرفتند. 

وی ادامه داد: نمونه بارز این مسأله، ماجرای پایان جنگ تحمیلی بود که حضرت امام برخلاف نظر بسیاری از بچه‌های جنگ و برای حفظ مصالح ملی و نظام، جام زهر را نوشیدند و قطعنامه را پذیرفتند. 

اکرمی با اشاره به بحث‌های متعددی که در دولت مهندس موسوی درباره شرایط بحرانی اقتصاد کشور در سال‌های پایانی جنگ مطرح می‌شد، گفت: این مسائل و گزارشاتی که درباره شرایط بحرانی اقتصادی و نظامی کشور به حضرت امام می‌رسید، در نهایت به پذیرش قطعنامه پایان جنگ از سوی ایشان منجر شد. 

وزیر آموزش و پرورش در دولت مهندس موسوی، این مسأله را نمونه‌ای از دید همه‌جانبه‌نگر امام خمینی دانست و اضافه کرد: سیره حضرت امام به گونه‌ای بود که موارد مستدل را حتی اگر در گذشته به گونه‌ای جز آن عمل کرده بودند، می‌پذیرفتند. 

اکرمی تأکید کرد: آقای هاشمی رفسنجانی جلسات خصوصی و دو نفره بسیاری با حضرت امام داشتند و البته حملات به ایشان تنها به علت این نقل قول نیست، بلکه احتمال ریاست ایشان بر مجلس خبرگان رهبری هم برای بسیاری از افراد ناراحت‌کننده است و بهانه را در اختیار آنها برای تخریب ایشان قرار می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین