کد خبر: ۶۴۰۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد

به دیدن پدرها و پدربزرگ‌ها نروید

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اگر بخواهیم تجربه استان کرمان در ابتلا به کرونا ویروس به سطح شهرهایی با درگیری بالا نرسد(که احتمال رسیدن زیاد است)، باید رفتارها را تغییر بدهیم زیرا از زبان همکاران در شهرهای درگیر می شنویم که برخی مردم تازه دارند رفتارشان را تغیییر می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر"نوذر نخعی" در پاسخ به این سئوال که آیا خانه تکانی تاثیری در شیوع بیماری کرونا دارد، اظهار کرد: این بیماری از طریق هوا منتقل نمی شود و تنها راه های انتقال ویروس کرونا، ترشحات تنفسی و دست آلوده است.

وی افزود: خانه تکانی سنت خوب و نظافت است و مردم این کار را اگر انجام بدهند، خوب است.

نخعی با بیان اینکه توصیه ها برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا باید براساس رفتارهای کنونی مردم باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم، مردم باید رفتارهای قدیمی مربوط به این ایام از جمله خرید عید، دید و بازدید و مسافرات را لغو کنند.

این متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: اگر بخواهیم تجربه استان کرمان در ابتلا به کرونا ویروس به سطح شهرهایی با درگیری بالا نرسد(که احتمال رسیدن زیاد است)، باید رفتارها را تغییر بدهیم زیرا از زبان همکاران در شهرهای درگیر می شنویم که برخی مردم تازه دارند رفتارشان را تغیییر می دهند.

وی افزود: مردم باید علاوه بر رعایت توصیه های بهداشتی، در این سه بخش (خرید، دید و بازدید و مسافرت) نیز تجدید نظر داشته باشند و این سه مود را کنسل کنند.

نخعی با اشاره به فراسیدن سالروز ولادت امام علی علیه اسلام و روز پدر بیان کرد: با توجه به اینکه در این روز به دیدار پدرها و پدربزرگ ها می رویم که سنشان بالا است، با دید و بازدید ویروس را به پیش آنها می بریم، لذا باید در این مقطع با ارتباط تلفنی و اینترنتی جویای احوال آنها شده و از رفت و آمد خوددای کنیم.

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان گفت: همچنان در زمینه مقابله با ویوس کرونا، تاکید بر شست و شوی مرتب دست ها است و اینکه نباید به چشم، دهان و بینی دست بزنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین